Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.
La fiecare dintre modele voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.
Ford a venit la Tannis cu 4 modele, dintre care 3 electrice și unul cu benzină pentru juriul Car Of The Year. După ce am prezentat impresii și comportament pentru cele două variante Tourneo Courier (1.0 Ecoboost și electric), provenite din utilitare și produse la Craiova, a venit rândul artileriei grele.
Rețeta pentru celelalte două modele a fost ciudată – au fost scoase de la naftalină două nume istorice (Explorer și Capri) și facem două modele într-unul, un alt Explorer și un alt Capri, care nu au nicio legătură cu modelele clasice care au purtat aceste nume sonore și care se deosebesc între ele în primul rând prin partea din spate a caroseriei. Ambele sunt exclusiv electrice și au transmisii integrale (la Explorer am condus și varianta cu tracțiune spate).
Din tradiția de Explorer a rămas doar ideea de SUV și de transmisie integrală, pentru că vehiculul uriaș din trecut este astăzi doar un SUV compact, cu o lungime de numai 4,47 metri.
Cunoscătorii istoriei auto sigur sunt șocați de ceea ce a devenit astăzi Capri – de la un model coupe sport dorit de tinerii anilor ’70 a ajuns un fel de SUV coupe cu 4 uși, variantă a lui Explorer. Așa că, practic, din tradiție a rămas doar o urmă de coupe…
Una peste alta, Ford se încadrează în tendința industriei, de a face două variante ușor diferite și cu nume diferite pentru același model de bază. Aici un bun exemplu este Dacia, cu Duster si Bigster.
Ford Explorer
Pro
- design exterior simplu
- tableta centrală a cărei poziție poate fi modificată
- ecran de bord simplu
- multe spații de depozitare
- autonomie generoasă
Contra
- interior tern, cu materiale neplăcute vizual și tactil
- butoanele tactile de pe volan
- acces dificil în spate
- zgomot pe macadam
- anvelope diferite față – spate, care induc costuri suplimentare pentru utilizatori.
Rezultat testul elanului
Ford Explorer Premium AWD Extended Range, anvelope Conti Ecocontact 6 235/50 R20 față, 255/45 R20 spate
64 km/h – ESP inactiv, menține traiectoria
70 km/h – ESP slab, frânează și menține traiectoria
76 km/h – același comportament, atinge conurile
Concluzie – direcție rapidă, ESP acționează târziu și puțin, comportamentul ar fi mai eficient cu un ESP mai activ.
Ford Capri
Pro
- design exterior reușit
- spațiu mare în spate
- tableta centrală a cărei poziție poate fi modificată
- conectare ușoară
- autonomie generoasă
Contra
- interior tern, cu materiale neplăcute vizual și tactil
- butoanele tactile de pe volan
- vizibilitate redusă către spate – luneta mică și înclinată
- acces dificil în spate
- anvelope diferite față – spate, care induc costuri suplimentare pentru utilizatori.
Rezultat testul elanului
Ford Capri Premium AWD Extended Range, anvelope Conti Ecocontact 6 235/50 R20 spate, 255/45 r20 față
64 km/h – ESP inactiv, menține traiectoria
69 km/h – ESP inactiv, direcție rapidă, menține traiectoria
74 km/h – subvirare, pilotul nu are timp să corecteze direcția
79 km/h – prea rapid, subvirare accentuate
Concluzie – direcție rapidă, ESP acționează târziu și puțin, totul depinde de aptitudinile pilotului, comportament similar Explorer.