Car of the Year 2025 – modele nominalizate, ep.8

Car of The Year AutoExpert

Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.

 

De data aceasta în serialul Car Of The Year, avem două modele chinezești, având origini diferite – unul bazându-se pe 76 de ani de tradiție europeană, iar celălalt pe inovațiile asigurate de o firmă de tehnologie. În feluri diferite, ambele accelerează de la 0 la 100 km/ în mai puțin de 5 secunde.

La fiecare dintre modele voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.

Lotus Emeya

 

Lotus Emeya Car Of The Year AutoExpert

Lotus ne-a adus limuzina sportivă Emeya în varianta medie – S, un model spectaculos, cu 4 uși, care păstrează mult din liniile agresive tradiționale ale mărcii de pe vremea când era britanică. A fost cea mai dorită mașină a evenimentului, în primul rând pentru că Lotus încă are rezonanțe britanice și toți am fost curioși să înțelegem cum s-a transformat ADN-ul unei mărci cu atât de multă tradiție în mâinile harnice ale chinezilor. Trebuie să recunoaștem că rezultatul este spectaculos!

Propulsia cu două motoare asigură putere maximă de 603 CP (varianta R dispune de 905 CP!),, viteză maximă limitată de 250 km/h și accelerație 0-100 km/h în 4,15 secunde (varianta R doar 2,78 secunde). Cred că aceste cifre spun totul despre ce este această apariție.

Lotus Emeya Car Of The Year AutoExpert

Padelele din spatele volanului îndeplinesc funcții diferite – cea din stânga reglează gradul de regenerare, în timp ce din dreapta poți selecta modul de condus.

Nu mă pot abține și trebuie să citez descrierea celor de la Lotus, pentru că reprezintă exact esența Emeya: “O întâlnire a lumilor, puternic și precis, îndrăzneț și delicat, ambițios și subestimat, legătura dintre trecut și viitor, performanță și design, lux și eficiență, emoție și logică, născut pe pistă, acasă pe drum.”

Lotus Emeya Car Of The Year AutoExpert

Pro

  • design exterior spectaculos
  • interior foarte bine finisat, cu o asociere plăcută de materiale și culori
  • acces ușor și spațiu mare în spate
  • modul sport de condus, în care scaunul se strânge în jurul șoferului
  • conectivitate instantanee

Lotus Emeya Car Of The Year AutoExpert

Contra

  • camerele de văzut înapoi, care înlocuiesc oglinzile laterale
  • vizibilitate redusă către înapoi, din cauza lunetei mici și înclinate
  • tableta complicată
  • volanul cu prea multe comenzi
  • modul ciudat în care se deschid ușile din interior

Rezultat testul elanului

 

Lotus Emeya Car Of The Year AutoExpert

Lotus Emeya S, anvelope Michelin Pilot Sport 265/35 22 față, 305 30/22 spate

64 km/h – ușor și sigur

68 km/h – răspuns rapid al direcției

75 km/h – simplu și sigur

78 km/h – ușoare urme de subvirare

80 km/h – subvirare ușoară, direcție rapidă, nu se simte intervenția ESP

Concluzie – O adevărată mașină sport, ar putea fi și mai bună dacă ESP ar ajuta puțin

Nio EL8

 

Nio EL8 Car Of The Year AutoExpert

Este un vehicul premium, care se vrea venit din viitor, scump și plin de tehnologie inutilă pentru un utilizator normal. Aici sigur mă vor ataca fanii de Tesla, pentru că pot spune fără exagerare ca Nio este o Tesla dusă la extrem. Totul de învârte în jurul tabletei centrale, de unde trebuie să selectezi de fiecare data funcția unor butoane minuscule de pe volan, dacă vrei să reglezi câte ceva.

În schimb, este disponibilă și o “asistentă personală”, pe nume Naomi, care uneori răspunde la comenzi vocale, venite din oricare cele 6 zone ale mașinii (cele 6 locuri). Totul este să te înțelegi cu ea… la mine a funcționat doar o comandă.

Nio EL8 Car Of The Year AutoExpert

Impresionează habitaclul cu aspect premium, care oferă multe opțiuni tuturor celor 6 locuri. În rândul doi, sub cotieră există și un minifrigider, eficient, care poate găzdui până la 6 doze de băuturi.

Șoferul are la dispoziție nu mai puțin de 10 moduri de condus, de la sport+ la eco și de la carosabil ud la off road. De asemenea, există un mod specific pentru tractare și poți să-ți configurezi propriul mod de condus.

Accelerația 0-100 km/h de 4,1 secunde este impresionantă pentru acest vehicul lung de 5,1 metri

 

Pro

  • design exterior simplu, clasic, fără niciun exces
  • interior premium, cu multe reglaje pentru toate scaunele
  • performanțe dinamice
  • ținută de drum și insonorizare
  • accesul foarte ușor către al treilea rând de scaune

Nio EL8 Car Of The Year AutoExpert

Contra

  • stilul minimalist al comenzilor
  • funcționarea limitată a comenzilor vocale
  • model impropriu aglomerărilor urbane, datorită dimensiunilor mari
  • excesul de tehnologie
  • preț mare – modelul testat de noi era aproape de 110.000 euro

 

Rezultat testul elanului

 

Nio EL8 Car Of The Year AutoExpert

Nio EL8 Long Range Executive Version, anvelope Conti Economic Contact 6 265/40 r22 xl

61 km/h – direcție rapidă, fără balans al caroseriei

65 km/h – păstrează ușor traiectoria, nu se simte intervenția ESP

75 km/h – subvirează și atinge câteva conure, viteză prea mare, încă nu se simte ESP

74 km/h – subvirare și ieșire de pe traiectorie

Concluzie – direcție rapidă și ușoară, ieșirea de pe traiectorie ar putea fi evitată printr-un reglaj fin al ESP.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top