Car of the Year 2025 – modele nominalizate, partea 1

Așa cum am menționat în articolele anterioare, dedicate celui mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – am testat de curând o mare parte dintre modelele nominalizate și eligibile pentru finala de șapte. A fost o sesiune complexă de teste, pe toate categoriile de drum, la care s-a adăugat faimosul test al elanului, realizat de colegii noștri suedezi, pe o pista de aeroport, în aceleași condiții și cu aceiași piloți pentru toate modelele testate.

La fiecare dintre modele voi prezenta o scurtă descriere generală, 5 puncte pro, 5 puncte contra și rezultatul de la testul elanului.

Alfa Romeo Junior

Este cel mai nou model Alfa Romeo și prima Alfa care s-a lansat inițial doar în variantă electrică. De asemenea, este prima Alfa realizată pe o platformă comună cu alte modele din grupul Stellantis, de la care a preluat o serie de componente vizibile și mai puțin vizibile.

Am condus la Tannis toate cele 3 variante de motorizare existente – Veloce, cea mai puternică variantă electrică  (280 CP), Elettrica Speciale si varianta hibridă. Aceasta din urmă este alegerea mea din gamă.

Alejandro Mesonero – Romanos – designer șef Alfa Romeo – mi-a declarant la Paris: „ Cu noul Junior ne adresăm în special celor care nu au avut până o Alfa și suntem convinși că ne vom largi astfel aria de clienți. De asemenea, cred că mulți clienți nostalgici după un model hatchback, ca Giulietta, vor găsi în Junior ceea ce își doresc. În ciuda apartenenței la grupul Stellantis și a utilizării unor componente comune, fiecare Alfa și-a păstrat spiritul sportiv incontestabil. Referitor la Car Of The Year, cred ca Alfa Junior are potențial. Hai, mai întâi să o vedem în finală!”

PRO Alfa Romeo Junior

+ design exterior spectaculos și dinamic

+ performanțele dinamice ale variantei Veloce – 0-100 km/h în 5,9 secunde

+ stabilitate tipică Alfa Romeo

+ scaune sport, de tip scoică, cu multă susținere laterală

+ materiale interioare de bună calitate

CONTRA Alfa Romeo Junior

  • spațiu interior limitat, cu acces greoi pentru persoane peste 1,70 m
  • spații de depozitare mici și puține
  • ecranul central mic, greu de urmărit și parțial obturat de volan
  • zgomot interior pe macadam
  • autonomie reală redusă la varianta Veloce (sub 300 km)

Rezultat testul elanului

Varianta hybrid, anvelope Goodyear 215/55 R 18 Efficient Grip

62 km/h – virează ușor

66 km/h – nicio problemă, ESP nu este încă activ

71 km/h – ESP activ și eficient

76 km/h – subvirare, pilotul nu are timp să revină corect pe traseu

77 km/h – subvirare, ieșire de pe traseu

Concluzie – virează rapid, ESP acționează corect, dar nu suficient la viteze mari, senzație de siguranță.

Varianta Veloce, anvelope Michelin Pilot Sport 225/40 R 20

62 km/h – virează rapid, balans corect

65 km/h – același răspuns rapid

69 km/h – ESP activ și eficient

74 km/h – virează rapid, ESP bun

77 km/h – ESP bun

78 km/h – aproape corect

81 km/h – subvirare, ieșire de pe traseu

82 km/h – viteză prea mare

Concluzie – senzație de siguranță, ușor de controlat, mai bine decât la varianta hibrid, dacă ESP s-ar activa mai devreme rezultatul ar fi mai bun

Audi Q6 e-tron

Este echivalentul electric al lui Audi Q5, un SUV premium mediu, încadrat între Q4 e-tron și Q8, respectând noua numerotare Audi, cu numere pare pentru modelele electrice. Q6 are o platformă utilizată și pentru noul Porsche Macan.

De la distanță, aproape că nu-ți dai seama că este un model complet electric. Poate doar grila plină să te ducă cu gândul că în spatele ei nu există un radiator care să răcească un motor convențional.

Motorul electric asigură un cuplu maxim de 580 Nm și o putere maximă de 388 CP.PRO Audi Q6 e-tron

+ performanțe dinamice – 0-100 km/h în 5,9 secunde

+ autonomie reală peste 500 km

+ ținuta de drum

+ spațiu interior mare

+ ergonomie corectă – găsești ușor, în jurul șoferului, toate reglajele firești

CONTRA Audi Q6 e-tron

  • erori ale sistemului multimedia
  • culori terne la interior
  • mânerele interioare ale ușilor dificil de acționat
  • ecranul din dreapta, pentru pasager, arată ciudat lângă ecranul principal
  • plasticul negru lucios de pe consolă, între scaune

Rezultat testul elanului

Audi Q6 e-tron Ultra Quattro, anvelope Bridgestone Turanza 255/50 20 față, 265/45 20 spate

56 km/h – ESP acționează corect, virare ușoară în ciuda dimensiunilor mașinii

67 km/h – ESP acționează intens, mașina poate fi controlată fără probleme

74 km/h – traseu aproape corect, apare supravirarea, ESP corect

76 km/h – viteză prea mare

Concluzie – virare rapidă, puțin balans, ESP reacționează rapid și corect, rezultat bun pentru o mașină atât de mare, senzație de siguranță.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top