Şeful Alianţei Renault-Nissan are planuri mari. Carlos Ghosn reiterează crezul că grupul franco-nipon va deveni numărul trei mondial, în maximum trei ani.
În ciuda blocajului înregistrat pe piaţa din Rusia, anul trecut, compania condusă de Ghosn a ocupat poziţia a patra la nivel global, la 1,4 milioane unităţi distanţă de actualul ocupant al locului trei, gigantul american General Motors.
“Sunt optimist privind creşterea vânzărilor. Întâmpinăm turbulenţe pe anumite pieţe, însă am livrat 8,5 milioane de maşini anul trecut. Numărul 3 (General Motors – n.r.) are un avans de 1,4 milioane de unităţi, dar în această industrie, în trei ani, se pot întâmpla multe,” explică Carlos Ghosn, citat de Automotive News.
Referitor la nevoia de a găsi un partener în cursa pentru podiumul vânzărilor globale, şeful Renault-Nissan infirmă orice ipoteze privind noi alianţe. “Nu avem nevoie de un alt partener. Colaborările sunt chestiuni ce ţin de conjunctură, sinergii şi complementaritate. Nu formezi alianţe doar de dragul creşterii volumelor. Volumele sunt o problemă, clar, însă la 8,5 milioane de unităţi, acestea nu mai reprezintă o problemă pentru noi. Altcineva trebuie să fie atent la volume.”
Ghosn nu întrevede schimbări majore în cazul parteneriatului cu germanii de la Daimler. “Nu cred că trebuie să schimbăm nimic în acest sens. Cooperarea merge în direcţia corectă. Avem în vedere proiecte noi şi, sincer, ne acomodăm destul de repede unii cu ceilalţi. Nu excludem alte parteneriate, însă, în acelaşi timp, nu suntem în poziţia în care să ne dorim aşa ceva,” explică acesta.
Pentru Nissan, cele mai mari oportunităţi de creştere se află la extremele gamei. În segmentul premium, Infiniti va miza pe o gamă extinsă, dezvoltată alături de partenerii de la Daimler, în timp ce la baza liniei de modele, noul sub-brand low-cost Datsun va încerca să reproducă succesul de casă al mărcii înrudite, Dacia.
În viziunea lui Ghosn, Renault poate creşte doar graţie expansiunii geografice, pe pieţe în plin avânt precum cele din China sau India. Cota de piaţă anticipată pentru ţara Marelui Zid este una optimistă, estimată la 6% sau aproximativ 600.000 unităţi pe an, faţă de cele numai 30.000 de maşini importate anul trecut.