Carlos Tavares avertizează că tarifele UE pentru vehicule electrice chinezești ar putea duce la închiderea mai multor fabrici

Parlament UE AutoExpert

Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a declarat recent că tarifele recent implementate de UE pentru vehiculele electrice chinezești ar putea accelera închiderea fabricilor locale.

 

În timpul salonului auto de la Paris din 14 octombrie, Tavares a descris tarifele ca fiind un „instrument de comunicare” util, deși a recunoscut potențialele lor consecințe negative. El a subliniat că aceste tarife ar putea încuraja producătorii chinezi să înființeze facilități de producție în Europa, intensificând astfel problema existentă a supracapacității în regiune.

Tavares a explicat că cea mai eficientă modalitate prin care companiile pot evita tarifele este să producă în Europa, ceea ce, în opinia sa, ar putea grăbi închiderea fabricilor locale. La începutul acestei luni, statele membre ale UE au aprobat la limită taxe de import pentru vehiculele electrice chineze care ar putea ajunge până la 45 %, cu scopul de a contracara ceea ce Comisia Europeană consideră a fi subvenții neloiale acordate de guvernul chinez. În replică, Beijingul a negat aceste acuzații și a amenințat cu măsuri de retorsiune.

Tavares a evidențiat cazul BYD, un important producător chinez de vehicule electrice care își înființează prima fabrică europeană de asamblare în Ungaria. El a menționat că producătorii chinezi de automobile vor evita, probabil, locații precum Germania, Franța sau Italia din cauza costurilor de producție mai ridicate asociate cu energia.

BYD Dolphin Ungaria

Vicepreședintele executiv al BYD, Stella Li, a criticat tarifele, dar a subliniat că societatea intenționează să producă local majoritatea vehiculelor sale pentru Europa. BYD intenționează să producă componente și să asambleze pachete de baterii în Ungaria și Turcia, importând doar celule de baterii din China. Li evaluează în prezent dacă va transfera costurile tarifare suplimentare – 17 % pe lângă cele 10 % existente – către consumatori, menționând că este puțin probabil ca prețurile pentru automobilele sale să scadă sub 30.000 EUR.

Li și-a exprimat îngrijorarea cu privire la corectitudinea calculelor tarifare, sugerând că politicienii ar trebui să se abțină de la impunerea de tarife care complică dinamica industriei auto. Între timp, Tianshu Xin, CEO al Leapmotor, o companie din cadrul Stellantis, a recunoscut că tarifele UE ar putea influența tipurile de modele produse în fabricile Stellantis, deși deciziile specifice nu au fost încă luate. Xin a menționat că societatea ar putea absorbi o parte din costuri, având în vedere că 60 % din dezvoltarea vehiculelor sale este realizată intern.

Guvernele europene, inclusiv Italia, încearcă în mod activ să atragă producătorii auto asiatici, deoarece aceste companii își extind prezența în regiune. Fabricarea în Europa le-ar putea permite să ocolească anumite tarife pentru vehiculele electrice. Noile tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China variază, Tesla confruntându-se cu o rată mai mică de 7,8 %, în timp ce producători precum SAIC se confruntă cu rate de până la 35,3 % din cauza lipsei de cooperare cu anchetele antisubvenții ale UE. Incluzând taxa de import existentă de 10 %, tariful total ar putea ajunge până la 45 %.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Cum este ales Car Of The Year 2025

De 61 de ani, competiția Car Of The Year stârnește discuții, controverse, aprecieri sau nemulțumiri, în legătură cu modelele eligibile, cu procedurile

Scroll to Top