Schimbare totală de paradigmă: noua generație adoptă platforma MQB dedicată autoturismelor și, astfel, primește toate sistemele de asistență pe care le are Golf. Dar cât consumă Volkswagen Caddy odată cu trecerea la noua platformă? Foto: Bogdan Paraschiv
E clar: VW a făcut tot posibilul să transforme noul Caddy într-un vehicul dotat ca un autoturism. Iar confortul a primat, din moment ce l-a echipat cu platforma MQB. Aceasta este modulară, deci permite adoptarea a două ampatamente diferite: 2755 și 2970 mm. În plus, vine cu suspensie spate pe arcuri elicoidale. Chiar dacă are punte spate rigidă , noua generație adaugă confort față se fosta punte cu suspensie lamelară.
➡ Acesta este VW Mini Camper! 💡
Deși nu pare, noul Caddy a crescut în dimensiuni. De asta profită lățimea interioară, mai mare cu 11 mm. Astfel, versiunea Maxi poate să care doi paleți simultan. În plus, ușa laterală glisantă, care a a crescut de la 701 la 840 mm, ușurează încărcarea.
Cât consumă Volkswagen Caddy
Dimensiuni în creștere, consum în scădere: noua generație mizează pe un coeficient aerodinamic de 0,30, în progres de la 0,33 la fostul Caddy 4. Astfel, mașina este mai silențioasă, iar consumul a fost redus. Firește, un mare parte din merit revine economicului motor 2.0 TDI, de 110 CP.
În testele noastre, acesta s-a mulțumit cu 6,5 l/100 km în București. La ieșirea din oraș, respectând limitele de viteză, Caddy a consumat numai 4,6 l/100 km. Consumurile sunt impresionante, mai ales raportate la suprafața frontală în creștere.
➡ Cum arată uzina lui Caddy 💡
Atmosfera interioară nu mai amintește de vehiculele comerciale decât prin spațiul uriaș și prin plasticele care, la versiunile mai slab dotate, sunt tari. La echipările de top, finisajele sunt apropiate de ale hatch-urilor compacte.
Standard, primești instrumente de bord analogice și ecran central de 6,5 inchi. Opțional, însă, poți opta inclusiv pentru perechea de ecrane de 10 inchi. S-a renunțat și la butoanele fizice în favoarea celor tactile, ca la Golf.