Chinezii de la CATL au început dezvoltarea unui nou tip de baterie pentru mașinile electrice. Acesta nu va folosi nichel și cobalt.
CATL este unul dintre cei mai importanți furnizori de baterii pentru automobilele electrice. Chinezii asigură baterii pentru mărci ca Tesla, Volkswagen sau Mercedes-Benz.
Pentru a reduce costul de producție și dependența de metale rare, CATL a început dezvoltarea unui nou tip de baterie ce renunță la nichel și cobalt, elemente esențiale pentru actualele baterii. Alți producători ca Panasonic sau LG Chem vor reduce la rândul lor cantitatea de cobalt folosită la producția bateriilor.
CATL nu a dat mai multe detalii despre noua tehnologie, limitându-se să spună că bateriile vor fi diferite față de ce se folosește astăzi. CATL mai lucrează și la o modalitate prin care bateriile să fie integrate direct în șasiul mașinilor electrice.
Compania chineză mai are în portofoliu și o baterie despre care spune că poate fi folosită fără probleme pentru o perioadă de 16 ani sau două milioane de kilometri. Bateriile actuale sunt garantate pentru 8 ani de zile sau 160.000 km de majoritatea constructorilor de automobile electrice.
CATL va furniza baterii și pentru viitorul model electric de lux Mercedes-Benz EQS ce promite o autonomie de peste 700 km.