Renault Megane Sedan Facelift este o masina cu o istorie bogata. Modelul a fost lansat in 1996, la un an dupa aparitia primului Renault Megane, care inlocuia vechiul Renault 19. De atunci, evolutia a fost una continua, iar cei de la Renault au creat in jurul acestui model ideea de calitate si de tehnologie foarte bine ancorata in prezent.
Este adevarat ca in segmentul masinilor Sedan, modele precum Skoda Octavia se vand ceva mai bine. Totusi, Megane este unul din jucatorii de baza, care convinge o multime de soferi, mai ales prin aspect si tehnologizare.
Noul Renault Megane Sedan facelift: motor nou si un motor mai rafinat
In octombrie 2020, cei de la Renault au lansat noul Renault Megane Sedan Facelift. Acesta aduce atat imbunatatiri estetice, cat si functionale si este produs in Turcia.
Desi nu mai prezinta interes pentru europenii vestici, motiv pentru care Renault a lansat modelul doar in 12 tari din Uniunea Europeana, in Nordul Africii, in Turcia, Ucraina si Orientul Mijlociu, Megane Sedan 2020 are capacitatea de a impresiona.
Linia de productie a masinii este in Turcia, ceea ce asigura costuri de productie destul de mici si automat, preturi ceva mai mici decat cele ale modelelor concurente. Nu este o masina ieftina, insa, ci doar una bine optimizata.
Cele mai importante modificari sunt la interior si la motor, detaliile estetice fiind modificate foarte discret. Pe lista cu modificari ce merita remarcate se numara urmatoarele:
- Blocurile optice beneficiaza de tehnologie LED 100% Pure Vision;
- Bara si grila frontala sunt redesenate, avand un aspect mai aerodinamic;
- Aripile sunt dotate cu difuzoare de aer, care au acelasi rol: de a face masina mai aerodinamica;
- In zona manerelor usilor a aparut iluminarea;
- Interiorul ofera un display multimedia care poate ajunge la 10 inch si poate fi suplimentat vertical cu inca un ecran, de 9.3 inch;
- Exista o multime de noi sisteme de siguranta, care pot spori increderea soferului in masina: functia stop and go, franarea de urgenta, capacitatea de a detecta pietonii, alerta de trafic, alerta la iesirea de pe banda, alerta de somnolenta, avertizarea in cazul prezentei unei masini in unghiul mort, etc;
- Alaturi de motoarele 1.3 Tce si 1.5 dCi apare un motor nou: 1.0 TcE. Acesta are 116 CP, are o cutie de viteze manuala si este unul dintre motoarele mici pe care Renault se bazeaza pentru modele viitoare;
Din pacate, lipseste un motor plug-in hybrid, care este asteptat de clienti, mai ales in conditiile in care foarte multi dintre concurentii directi ai acestui model au si o astfel de varianta.
Care sunt avantajele unui Renault Megane Sedan facelift?
Este o masina eleganta, cu o multime de dotari de sigurana, cu un interior discret si foarte bine inchegat si cu optiuni de motorizare pentru toata lumea. Pe langa asta, este o masina destul de incapatoare, care poate deveni cu usurinta o masina de familie.