Dacă cei mai mulți oameni se bucură atunci când își cumpără un Mercedes-Benz, există unul pentru care activitatea asta a devenit deja rutină. În consecință, el este posesorul celei mai mari colecții personale de modele Mercedes-Benz din lume, chiar dacă titlul ăsta i s-ar putea aplica cu singuranță și în cazul altor mărci.
Numele lui este Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa’adul Khairi Waddien. În cele ce urmează, deși ne-ar plăcea să-i scriem numele complet de fiecare dată, o să folosim numele după care este mai bine cunoscut în restul lumii: Sultanul din Brunei. Omul cu un nume aproape imposibil de pronunțat corect și absolut imposibil de memorat stă pe o avere de aproximativ 20 de miliarde de dolari, și îți poți imagina cât de tare te frige un astfel de portofel atunci când prin fața ta se fâțâie totfelul de mașini suculente și apetisante.
Prin urmare, și-a construit un „garaj” în care ține toate cele 7.000 de mașini ale sale, împărțite pe mărci și repartizate fiecare în câte o aripă a garajului. Dacă ți se pare decadent, atunci înseamnă că nu ai auzit cât îl costă pe Sultan o nouă freză: se spune că ar cheltui 21.000 de dolari pentru un tuns…
Revenind la mașini, angajații săi estimează că în garajul Sultanului s-ar putea găsi până la 600 de modele Mercedes-Benz, printre care și unele vehicule unicat făcute special pentru el, precum o Clasa S break sau un Sprinter galben cu interior roșu. Sultanul a arătat o afinitate deosebită față de modelele SEL și SL construite în perioada 1995-1997, din care ar fi cumpărat cam o sută. Toate negre.
Din moment ce colecționarea mașinilor este pasiunea sa numărul 1, și mașina de curse GLK GTR, singura din lume cu volanul pe partea dreaptă, a fost achiziționată de Sultan.
Apoi vorbim despre Mercedes-Benz S73 T AMG break. Ai putea spune că nu există așa ceva. Ei bine, există, atunci când plătești suma potrivită. Sultanul a comandat nu una, ci zece astfel de modele. Este vorba, de fapt, despre Mercedes-Benz S-Class W140 transformat în model break, cu o parte frontală de 600SEC și un motor V12 de 7,3 litri, care dezvoltă 565 CP.
Și mai are o mașină despre care probabil că nu ai auzit niciodată. Este Mercedes-Benz Argento Vivo. Mașina este, de fapt, un SL cu o caroserie schimbată, dar secretul stă sub capotă: un motor AMG V12 de 7.3 litri, același folosit pentru Pagani Zonda.
Și un Mercedes strălucitor placat cu aur și-a găsit loc în garajul Sultanului. Un garaj mare cât zece terenuri de fotbal puse cap la cap.
Toate aceste mașini au supraviețuit în clădirea de două etaje care reprezintă garajul Sultanului. Dar cele mai multe dintre ele par abandonate. Autoritățile din Brunei nu au niciun plan de a le vinde, de a le salva sau de a le scoate la licitație, iar transformarea garajului într-un muzeu s-ar putea realiza doar cu sume uriașe.
În ultimul deceniu, Sultanul a făcut cadou câteva mașini amicilor străini sau de-ai locului, dar colecția rămâne imensă. Cea mai mare colecție de mașini din lume arată ca o casă bântuită.