BYD este cel mai mare producător de autobuze 100% electrice, iar marca din China a contribuit decisiv la realizarea ţintelor de ecologie pe care şi le propusese aeroportul Schiphol din Amsterdam. Mai exact, BYD a furnizat cea mai mare flotă de autobuze electrice din Europa, prima de acest fel care operează pe un aeroport internaţional.
Parcul auto electric este format din 35 de autobuze care au intrat deja în exploatare, cu rolul de a transfera pasagerii către avioane sau între terminale. Momentul, unul important atât pentru BYD cât şi pentru aeroportul Schiopol a fost marcat printr-o ceremonie de gală. Cu acest prilej, Isbrand Ho, managing director BYD Europe, a declarat: ˝Pentru BYD a fost o onoare deosebită să poată contribui decisiv la realizarea planurilor pe care cei care se ocupă de aeroportul Schiphol le-au avut în vederea implementării normelor de mediu. Viziunea aeroportului Schiphol şi angajamentul lor serios pot fi înţelese şi din faptul că flota de 35 de autobuze de dimensiuni normale, cu sistem de propulsie complet electric, este cea mai mare, cel puţin în Europa.˝
BYD este cel mai mare producător de autobuze electrice la nivel mondial, cu peste 3.000 de unităţi care operează deja. Dintre acestea, unele exemplare au deja la bord mai mult de 287.000 km. De fapt, întreaga viziune BYD se concentrează în sensul unui mediu mai curat, ca un rezultat şi al transporturilor, fie pe drumuri publice, fie pe aeroporturi.
În momentul de faţă, acţiunile de transport intern pe aeroportul Schiphol din amsterdam sunt aproape în totalitate prietenoase cu mediul înconjurător. Alături de cele 35 de autobuze BYD mai operează un sistem de taxiuri, care este pe cale să devină complet electric, în vreme ce trenurile electrice erau oricum nepoluante. Autobuzele BYD care se află deja în exploatare au parcurs deja mai mult de 338.000 km (însumat), iar consumul mediu de energie este de 1,2 kWh/km. Calculele preliminare arată că s-au salvat deja 312.000 kg de dioxim de carbon, ce ar fi fost emise de autobuzele cu sisteme clasice de propulsie.
Modelele ˝ebus˝ au fost adaptate special de compania BYD pentru a răspunde tuturor cerinţelor de pe aeroportul din Amsterdam. Comparativ cu alte autobuze electrice concurente, pachetul de baterii este mai mic, dar tehnologiile dezvoltate de BYD permit autonomii la fel de mari. Spaţiul astfel câştigat este valorificat pentru bagaje sau pentru pasageri. Şi cabina şoferului a fost proiectată minuţios, pentru a corespunde standardelor olandeze de ergonomie la locul de muncă, în timp ce culorile sau materialele folosite la interior au fost de asemenea alese de comun acord.
În ceea ce priveşte recordul deţinut de aeroportul Schiphol, cu 35 de unităţi electrice, acesta nu va sta în picioare decât câteva luni. La jumătatea anului 2016, o altă flotă de 51 de BYD ebus va fi livrată către societatea de transport în comun din Londra. Totuşi, cei care se ocupă de destinele BYD speră ca Schiphol să dea tonul şi pentru alte aeroporturi, iar acestea să apleze la expertiza lor.