Mașinile cu emisii reduse sau zero câștigă teren și în România, iar Programul Rabla Plus este o motivație în plus. Guvernul tocmai a suplimentat bugetul pentru o nouă sesiune. Cea mai populară mașină electrică de la noi este Nissan Leaf. Aproape 220 de persoane au comandat-o anul acesta.
În România, în perioada ianuarie-iulie 2019, s-au vândut 714 mașini electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 134% față de aceeași perioadă a anului trecut. Nissan Leaf a fost alegerea a 218 clienți, fiind cea mai bine vândută mașină electrică din România în primele șapte luni ale anului 2019.
Pe locul 2 se află Renault cu al său Zoe, cu Renault Kangoo ZE, dar și cu cvadriciclul Renault Twizy.
Volkswagen este pe 3 cu două modele: e-Golf și e-Up, în perioada în care pregătește lansarea primului membru al familiei electrice ID.
Clasament mașini electrice:
Loc | Brand și model | Unități vândute |
1 | Nissan (Leaf | 218 |
2 | Renault (Zoe, Kangoo, ZE, Twizy) | 194 |
3 | Volkswagen (e-Up, e-Golf) | 98 |
Și modelele premium au atras atenția celor care vor o mașină “verde”. 19 clienți au comandat un Jaguar I-Pace, iar 11 au preferat un Audi E-Tron.
În topul mașinilor plug-in hybrid se poziționează Mitsubishi Outlander PHEV, acesta fiind ales de 157 de clienți. Volvo, cu 43 de unități, și Land Rover, cu 21, completează podiumul.
Anul acesta s-au vândut în România și 2.670 de mașini hibrid. Toyota rămâne lider în topul preferințelor, dominând covârșitor piața, cu cele 2.366 de unități. Urmează Lexus, brand-ul de lux al constructorului japonez, cu 124. Ford a convins 57 de clienți, iar Honda a ajuns pe locul 4 cu 41 de unități.