BMW Group a înregistrat vânzări-record pentru primele şase luni ale anului, cu un total de 900.539 de automobile livrate la nivel mondial, o creştere de 8,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 833.391).
De asemenea, compania a avut a doua cea mai bună performanţă a vânzărilor din istorie, pentru o singură lună, cu 172.516 maşini ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate în iunie (2011: 165.868/ +4,0%).
Ian Robertson, membru al Consiliului Director şi director de vânzări şi marketing BMW, a declarat la München: “Suntem extrem de încântaţi de rezultatul pozitiv al primei jumătăţi a anului. BMW Group a înregistrat un record al vânzărilor pentru iunie şi pentru primele şase luni ale anului, astfel că pentru întregul an 2012 avem în vedere un record absolut. În următoarele luni vor fi lansate noi modele, care vor avea misiunea de a continua ritmul acesta şi în a doua jumătate a anului. În calitate de compania auto premium cu cele mai mari vânzări la nivel mondial, este important pentru noi să continuăm păstrarea unui echilibru bun între Europa, Asia şi Americi şi să înregistrăm salturi pozitive pe toate continentele, pe pieţe mari şi mici”.
BMW Group a înregistrat evoluţii pozitive pe toate continentele în luna analizată. În Europa, vânzările au crescut cu 1,5%, la 92.686 automobile (2011: 91.356). În acest an, vânzările BMW Group au rămas la nivelul anului anterior, prin cele 437.066 de maşini livrate clienţilor din Europa (2011: 437.399/ -0,1%). BMW Seria 3 Touring, care deţine două treimi din înmatriculările gamei BMW Seria 3 pe piaţa internă din Germania, este de aşteptat să aducă un impuls nou pe pieţele europene după lansarea din septembrie.
România:
În România, BMW Group a înregistrat cea mai bună jumătate de an de după 2008. Până în iunie 2012 au fost livrate în total 964 de modele BMW (2011:800/ +20,1%) şi 75 MINI (2011:65/ +15,4%).
Cea mai importantă creştere a fost obţinută de BMW X3 care urcă pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele ale mărcii în acest an (160 unităţi, +77,8%). Pe poziţia a doua sunt BMW X1 (156 unităţi) şi BMW Seria 5 (154 unităţi). În total, 2 din 3 clienţi au optat pentru modele din gama BMW X, în timp ce peste 90% au ales un diesel.
MINI hatchback şi MINI Countryman sunt cele mai populare modele ale mărcii britanice. În timp ce în ceea ce priveşte motorizarea, opţiunile înclină către propulsorul de top benzină – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP.
“Ne-am întărit poziţia pe piaţa din România. Ne construim creşterea pe o gamă tot mai largă de modele: gama BMW X şi BMW Seria 5. După primirea excelentă în presă la lansare, aşteptăm rezultate excelente şi pentru BMW Seria 1 şi BMW Seria 3. În acelaşi timp ne întărim reţeaua cu noi parteneri, în timp ce vechii parteneri (de exemplu APAN Motors în Brăila şi GrupWest Arad) îşi îmbunătăţesc locaţiile deja existente (ultimul – Bavaria Motors Constanţa),” a explicat Marco Schulz, director general BMW Group România.