Peugeot nu s-a sfiit să afirme că prețurile lui 408 nu sunt mici, ci pe măsura pretențiilor premium ale modelului. Deci, ce primești în schimbul celor 32.450 de euro pe care îi cere cea mai accesibilă versiune a fastbackului? Iată ce oferă cel mai ieftin Peugeot 408! Foto: Peugeot
Cel mai intesesant fapt este legat de evoluția prețului în România. Sau, mai exact, de involuția lui. Pentru că, dacă acum un an și jumătate, cel mai ieftin Peugeot 408 costa 33.600 euro, de atunci prețul său de listă a tot scăzut, ajungând ca azi să fie mai mic cu 1150 euro.
Da, știu, încă sunt ceva bani acolo, dar uită-te la mașina asta! E ca un concept car scăpat pe șosea, deci vei fi permanent în centrul acțiunii. Nu duci lipsă de spațiu nici pe banchetă, nici în portbagaj. Tot ce trebuie e să cobori un pic capul când intri în mașină. Versiunea standard are trei cilindri și dezvoltă 130 CP.
Sunt suficienți pentru o deplasare alertă, dar nu egalează sportivitatea direcției și ținuta de drum excelentă a mașinii. Pentru asta, ar trebui să mai investești 12.300 de euro, pentru a primi excelentul hibrid plug-in de 180 CP. Și mai există o variantă nou apărută în gamă. Hibridul de 136 de cai folosește motorul pe benzină de 1,2 litri, căruia îi adaugă unul electric de 29 de cai. Este potrivit pentru cei care evită autostrada, având un consum excelent la viteze moderate. Și nu costă decât cu 1500 euro în plus față de cel termic.
Revenind la motorul de bază, mie mi-a consumat 8 l/100 km în București și 6 în afară.
Vine în combinație cu transmisia Aisin cu opt trepte și convertizor de cuplu, cu care se înțelege bine, chiar dacă, în anumite situații la viteză mică, mai sunt mici marje de perfecționare. Ți-am povestit totul în testul de aici.
Dotări standard:
Jante aliaj pe 17 inchi, faruri Eco LED, oglinzi reglabile și pliabile electric, încălzite, instrumentar de bord digital (2D), ecran central tactil de 10 inchi, Android Auto și Apple CarPlay, cameră marșarier, cotieră centrală față, climă automată cu două zone, pornire cu buton, 4 geamuri electrice, hill assist, vopsea Albastră Obsession
Dotări opționale:
Vopsea metalizată 464–696 euro, pachet piele Nappa 1768 euro, pachet scaun AGR pentru șofer, scaun pasager electric reglabil pe înălțime, cu suport lombar pneumatic și șezut reglabil pe lungime, masaj și încălzire în scaune) 1098 euro, pachet asistență șofer (include camere la 360 grade, senzori parcare, asistent de bandă, asistent la traficul perpendicular din spate, alarmă) 696 euro, sistem Night Vision 1238 euro, parbriz încălzit 155 euro, trapă electrică 1083 euro, sistem sunet Focal + încărcător wireless telefon 851 euro, pachet Navi, include serviciile Peugeot Connected și încărcător wireless 155 euro.
➡ Vezi lista completă de prețuri aici! 💡
Date tehnice | Peugeot |
---|---|
Model | 408 Allure 1.2 |
PureTech AT8 | |
Motor termic | |
Configurație/nr. cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cm3) | 1199 |
Putere max./turaţie (CP/rpm) | 130/5500 |
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm) | 230/1750 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L × l × h (mm) | 4687 × 1848 × 1478 |
Ampatament (mm) | 2787 |
Volum portbagaj (l) | 536/1611 |
Masă la gol (kg) | 1468 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 10,4 |
Viteză maximă (km/h) | 210 |
Consum mixt (l/100 km) | 6 |
Emisii CO2 (g/km) | 136 |
Preț (euro) | 32.450 |