Am intrat pe site-ul Volkswagen și am configurat cel mai scump VW Golf care poate fi cumpărat în România. Am ajuns la o sumă mai degrabă tipică sedanurilor medii premium. Dar și oferta este pe măsură!
Cum e posibil ca un hatch compact să coste peste 58.000 de euro? Uite-așa: în primul rând, se ia cel mai de succes model din segment în Europa (285.000 unități vândute în 2020, cu peste 100.000 peste următorul model). Apoi se alege cea mai scumpă variantă care, în cazul lui Golf, este R: 41.667 euro preț de bază. În sfârșit, se bifează absolut toate dotările posibile, până când se ajunge la o sumă… măricică. Dar ce primești pentru 58.112 euro?
Ce oferă cel mai scump VW Golf
În primul rând, primești performanțe dinamice excelente, grație puterii de 320 CP dezvoltate de motorul turbo de 2.0 litri și pachetului R-Performance, de 1958 euro, care include jante din aliaj pe 19 inchi, limitare electronică crescută la 270 km/h, eleron deasupra hayonului și moduri de conducere ”drift” și ”special”. Primești și o evacuare din titan, pentru 3285 de euro, ca să se bucure și vecinii de puterea ta. Te bucuri din plin de putere cu suspensia adaptivă de 748 euro.
Dar cel mai scump VW Golf nu oferă doar dinamică, ci și confort. Tapițeria piele / Nappa vine la pachet cu scaune încălzite și ventilate, cel al șoferului reglabil electric, toate la 2504 euro. Sistemul Hi-Fi Harman Kardon eliberează 480 W prin cele 8+1 boxe pentru 590 euro, iar navigația Discovery Pro vine cu display tactil de 10 inchi, pentru 1125 euro.
Dacă ții la sportivitate, nu comanzi trapa panoramică electrică. Aceasta ridică centrul de greutate și adaugă kg. Eu am făcut-o, pentru a avea cel mai scump Golf și am plătit (virtual) 934 de euro.
În total, am chieltuit doar pe dotările opționale 13.830 euro. Am ajuns astfel la un preț final de trei ori mai mare decât al celui mai ieftin Golf!