-
Fiat Panda Wild 4×4 – 14.915 euro
Nu râde! Buburuza asta e un off-roader adevărat, cu diferențial blocabil electronic și unghiuri de trecere impresionante. Iar motorul cu trei cilindri de 92 CP impulsionează ușor greutatea de 1155 kg. Stă bine la dotări, oferind încălzire în scaune, radio cu Bluetooth și DAB, bare longitudinale pe plafon, aer condiționat și geamuri față electrice. Sigur, are garda la sol de 15 cm, dar și ampatamentul, și consolele mici o fac capabilă în condiții dificile.
➡ Video: cum parchezi o Panda din prima generație? 💡
-
Dacia Duster – 14.600 euro
Mai e nevoie de prezentare? Este cel mai bine vândut SUV din România și e excelent adaptat orașului. Motorul turbo de 1,33 l este puternic și economic, direcția e ușoară, iar garda la sol, de 21,7 cm, te ajută să parchezi fără emoții pe bordură. Iar dacă situația o cere, poți opta fie pentru versiunea cu transmisie automată EDC, fie pentru cea cu tracțiune integrală și diferențial blocabil.
-
Kia Stonic – 13.974 euro
Ocupă locul 2 printre cele mai ieftine SUV-uri. E un crossover pentru care dinamica e trăsătura principală. Stonic se conduce mai incisiv decât multe hatchback-uri, iar la limită, este extrem de sigur și stabil. Motorul e un old school atmosferic, cu patru cilindri totalizând 1200 cm3. Nu-i sportiv, însă, prin natura sa, e mai fiabil decât versiunile „dopate“ și se conduce ușor prin oraș.
➡ Vezi aici mai multe detalii despre Stonic facelift! 💡
-
Dacia Sandero Stepway – 13.250 euro
Aici e o situație specială. Ca să evit „inundarea“ topului cu modele Dacia, am grupat Stepway și Jogger pe aceeași treaptă, considerându-le modele-surori. Altfel, cu numai 740 de euro în plus față de Stepway, Jogger se luptă direct cu Stonic. Acestea fiind spuse, în prețul de bază primești motorul turbo de 90 CP, deci nu trebuie să faci concesii decât la anumite dotări.
➡ Vezi aici testul video cu Sandero Stepway! 💡
-
Cele mai ieftine SUV-uri – Locul 1 – Suzuki Ignis – 12.025 euro*
E cel mai ieftin mod de a intra în lumea crossover-urilor. Este drept, e cel mai mic model din top, cu ai săi 3700 mm lungime, deci nu aspiră la călătorii lungi, ci preferă împrejurimile orașului. Iar portbagajul de 204 l îl face util doar în anumite situații. Chiar și așa, Ignis are veleități de dur datorită gărzii la sol de 18 cm și consolelor ireal de scurte, care asigură unghiuri de trecere excelente. Unde mai pui că îl poți comanda și cu tracțiune integrală AllGrip.
➡ Video: drag race între Ignis și Spring! 💡
*Notă: toate prețurile erau valabile în luna aprilie 2022