CEO-ul Stellantis: ”Electrificarea e o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie”

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares autoexpert.ro ACEA

În sfârșit, cineva a spus-o. Și nu oricine, ci CEO-ul Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri producătoare de autoturisme din lume.

Graba cu care pășim spre propulsia electrică nu e naturală. Lupta pentru supremațiea tehnologică implică utilizarea de sisteme complexe și un număr tot mai mare de senzori. Din această cauză, vehiculele electrice se bnazează tot mai mult pe electronică și tot mai puțin pe mecanică, devenind mai puțin fiabile.

Nimeni, însă, nu pare a trage un semnal de alarmă legat de viteza cu care se trece de la mecanic la electric. În 2019, Honda a fost prima companie care a reacționat, prin președintele Takahiro Hachigo. Acesta ne-a avertizat să nu ne așteptăm ca mașinile pur electrice să le depășească în vânzări pe cele ”convenționale” în viitorul apropiat și mediu. ”EV-urile nu vor deveni curând populare”, spunea el atunci.

test comparativ Honda e vs Mini Cooper SE

”Nu cred că vom avea o creștere importantă a vânzărilor de autovehicule electrice, și mă refer aici la nivel global. Sunt impedimente legate de infrastructură și de hardware. Există restricții diferite în zone diferite, iar noi trebuie să ne supunem. Deci este absolut necesar să continuăm cercetarea și dezvoltarea propulsiei pur electrice, dar nu cred că aceasta va deveni dominantă prea curând”, a adăugat CEO-ul Honda.

Acum câteva zile, BMW a confirmat că va dezvolta o nouă generație de motoare termice. Printre ele, și motoare cu 6 cilindri, și V8-uri. În plus, atât bavarezii, cât și rivalii de la Daimler au confirmat că nu vor renunța la motoarele cu combustie până în 2030, fiind acționați în instanță din această cauză.

CEO-ul Stellantis ripostează

În sfârșit, CEO-ul Stellantis a pus zilele acestea punctul pe i. Carlos Tavares, aflat într-un dialog cu presa, a afirmat:

”Un lucru e clar, că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie. Ținând cont de mixul de energie din Europa, actualmente o mașină electrică trebuie să ruleze 70.000 km ca să compenseze amprenta de carbon lăsată de producerea bateriei, față de un mild-hybrid, care costă cât jumătate de vehicul electric”.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares

Restricțiile anunțate pentru 2035, își vor pune amprenta puternic asupra schimbării lanțului de aprovizionare și a tehnologiei de fabricație. Iar ”brutalitatea cu care vor veni aceste schimbări va crea riscuri sociale”. Firește, grupul își va continua strategia de electrificare.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top