Hyundai își dezvăluie viziunea privind utilizarea roboticii atât în lumea reală , cât și în metaverse, în cadrul Consumer Electronics Show (CES) 2022.
Având la baza tema „Expanding Human Reach”, Hyundai prezintă în perioada 5 – 7 ianuarie la CES 2022 diferite soluții care vor influența mobilitatea viitorului prin intermediul roboticii, depășind granițele mijloacelor de transport convenționale.
Robotica reprezintă o componentă esențială în cadrul procesului de transformare Hyundai într-un furnizor de soluții inteligente de mobilitate. Un pas important în vederea îndeplinirii acestui obiectiv a fost și achiziția Boston Dynamics, care a contribuit la consolidarea poziției Hyundai în domeniul roboticii avansate.
În viziunea companiei, robotica și mobilitatea sunt strâns legate prin accelerarea dezvoltării reciproce. Această sinergie va contribui la asigurarea progresului omenirii, pornind de la un ecosistem bazat pe robotică de tip Mobility of Things (MoT). Noul concept „Metamobility” va contribui la consolidarea rolului mobilității în realitatea virtuală (VR) și va permite utilizatorilor să depășească limitele fizice ale mișcării în spațiu și timp.
De asemenea, Hyundai își prezintă viziunea privind rolul roboților în calitate de intermediari între lumea reală și spațiile virtuale. Spre deosebire de actuală tendința din realitatea virtuală, în care experiențele utilizatorilor nu se reflectă în lumea reală din cauza limitărilor tehnologice, utilizatorii metaverse vor putea implementa modificările în lumea reală cu ajutorul roboticii și a tehnologiei „digital twin”, o reprezentare virtuală a unui obiect, loc sau proces real, care va fi posibilă prin dezvoltarea tehnologiei senzorilor și a actuatoarelor.
De exemplu, atunci când un utilizator accesează din metaverse o copie virtuală a domiciliului sau, va putea să hrănească sau să mângâie un animal de companie din orice colț al lumii cu ajutorul unui robot avatar. Astfel, utilizatorii vor beneficia de experiențe din lumea reală cu ajutorul realității virtuale.
Compania estimează că diferențele între soluțiile de mobilitate ale viitorului se vor estompa prin utilizarea pe scară largă a roboticii, cum ar fi inteligența artificială și condusul autonom. Diferitele soluții de mobilitate, care includ automobilele și mobilitatea aeriană urbană (UAM), vor fi utilizate și ca dispozitive inteligente de acces în metaverse.
De exemplu, un automobil care se conectează la spațiile virtuale poate permite utilizatorilor să beneficieze de diferite experiențe de realitate virtuală la bord. În funcție de nevoile utilizatorilor, un automobil poate fi transformat într -un spațiu de divertisment, într -o sala de ședințe sau chiar într -o platforma 3D pentru jocuri video.
„Hyundai utilizează puterea roboților pentru a realiza lucruri extraordinare. Conturăm noi soluții de mobilitate prin intermediul roboticii avansate și extindem soluțiile noastre de mobilitate la Metamobility. Această viziune va asigura progresul omenirii și libertate nelimitată de mișcare”, a explicat Euisun Chung, Executive Chair – Hyundai Motor Group.
Conectarea lumii reale cu universul digital
Chang Song – Hyundai Motor Group President and Head of Transportation as a Service (TaaS) Division, Ulrich Homann – Microsoft Corporate Vice President și Marc Raibert – Boston Dynamics au abordat la CES 2022 teme precum Metaverse și Metamobility, noile tendințe în domeniul roboticii.
Prin intermediul „Metamobility”, Hyundai proiectează un metaverse care utilizează roboți pentru a conecta lumea reală cu cea virtuală . Această conexiune – metaverse și roboți – va permite utilizatorului să ghideze un robot în lumea reală , cum ar fi într-o fabrică inteligentă. Astfel, va putea fi creat un model digital de nouă generație pentru gestionarea fabricii și a producției, permițând specialiștilor să se conecteze de la distanță la toate mașinile și echipamentele din cadrul fabricii și să efectueze lucrări de la distanță datorită conexiunii fizice directe cu ajutorul roboților și a realității virtuale.
De exemplu, un angajat poate interacționa cu un avatar robotic din metaverse cu ajutorul interfeței de realitate virtuală și a comenzilor manuale pentru a manipula de la distanță echipamente reale cu ajutorul unui robot proxy.
„Ideea care stă la baza conceptului Metamobility este că spațiul, timpul și distanțele devin irelevante. Prin conectarea roboților la metaverse vom putea să facem legătura între lumea reală și realitatea virtuală. Depășind granițele experienței proxy, care presupune prezența la fața locului oferită de metaverse, roboții vor deveni o extensie a simțurilor noastre și ne vor permite să modelăm și să îmbogățim activitățile zilnice cu ajutorul Metamobility”, a declarat Chang Song.
„Pe măsură ce mediul virtual se îmbină cu cel fizic, Microsoft conectează oamenii, locurile și lucrurile cu lumea digitală. Prin intermediul Microsoft Cloud, Azure IoT, Azure Digital Twins, Dynamics 365 Connected Spaces și Microsoft Mesh construim o platforma metaverse pentru organizații , oferind o nouă perspectiva asupra modului în care oamenii interacționează în spații fizice”, a continuat Ulrich Homann.
Noi platforme de mobilitate Hyundai
Hyundai a prezentat platformele modulare Plug & Drive (PnD) și Drive & Lift (DnL) – soluții pentru ecosistemul nelimitat MoT în care anumite obiecte sau spații comune devin mobile cu ajutorul tehnologiilor robotizate. Platforma robotizată PnD cu o singură roată îmbină direcția inteligență, frânarea, propulsia integrată în roată și hardware-ul de suspensie (care poate fi extins sau micșorat în funcție de aplicație, scop sau dimensiuni).
Prin intermediul senzorilor LiDAR și al camerelor video, un obiect compatibil PnD se poate mișcă în mod autonom. Datorită flexibilității și posibilității de scalare nelimitate, modulul PnD poate asigura mobilitatea lucrurilor fixe, de la obiecte mici la spații comune. Domeniile de aplicabilitate sunt nelimitate în opinia celor de la Hyundai și asigură libertate de mișcare persoanelor cu dizabilități, pentru logistică automatizată, reconfigurarea spațiului interior și a transportului public cu compartimente individuale, pentru distanțare socială și mobilitate până la destinație.
„În viitor nu vom mai mișca noi lucrurile. Acestea se vor deplasa în jurul nostru cu ajutorul modulului PnD care asigura mobilitatea obiectelor fixe. Toate eforturile noastre se îndreaptă spre îndeplinirea unui obiectiv mai ambițios ca niciodată: ecosistemul nelimitat Mobility of Things”, susține Dong Jin Hyun – Vice President & Head of Hyundai Motor Group Robotics Lab.
Hyundai a prezentat și dispozitivul Mobile Eccentric Droid (MobED), care utilizează modulul DnL, un mecanism cu roată excentrică, în care sunt incluse, într-o singură structură, sistemele de propulsie, direcție și frânare. Cu DnL montat pe fiecare roată, MobED poate ridica și coborî platforme astfel încât corpul să rămână drept în timp ce MobED trece peste suprafețe denivelate sau bariere joase.
„Prefigurăm un viitor în care roboții reprezintă mai mult decât instrumente pentru îndeplinirea unor sarcini. Credem într-un viitor în care roboții devin parteneri utili și de încredere în viață noastră”, a declarat Marc Raibert, fondatorul și directorul Boston Dynamics.
În viziunea sa, parteneriatul dintre Hyundai și Boston Dynamics evidențiază un viitor în care oamenii și roboții lucrează împreună pentru îmbunătățirea siguranței, a productivității și a calității vieții.
La standul Hyundai din cadrul CES 2022 sunt prezentate până pe 7 ianuarie atât aplicațiile deja menționate mai sus cât și demonstrații cu roboți.
– Hyundai Ioniq 6, în teste prin Europa. Ce știm despre el?
– Drumul Hyundai către poziția de lider al mărcilor importate în România