Citroën reia tema de succes a sedanului de buget, oferind o mașină de familie mare și spațioasă, la bani puțini. C-Elysée vine cu o gamă de motoare moderne, inclusiv o versiune alimentată cu GPL.
Citroën își întoarce privirea către clienții cu bugete limitate și oferă o mașină ieftină, simplă și practică. Intitulat C-Elysée, sedanul francez este dedicat exclusiv piețelor emergente, însă designul și finisarea sunt peste ceea ce oferă în prezent rivalii de la Dacia. Produs la Vigo, în Spania, Citroën CElysée a fost dezvoltat pornind de la versiunea alungită a platformei 1 a concernului PSA, aceeași arhitectură tehnică folosită și de C3 sau Peugeot 208. C-Elysée are proporții ușor neobișnuite, fiind aproape la fel de lung (4,43 m) ca limuzina C5, dar îngust (1,74 m) ca un Peugeot 208. Garda la sol a fost mărită până la 139 mm, iar ampatamentul măsoară
2,65 m. Fără să fie noua referință a segmentului, portbagajul e uriaș și poate acomoda 506 litri de bagaje.
Oferta de spațiu interior ar face să pălească de invidie multe sedanuri de clasă medie, în spate fiind loc berechet pentru trei pasageri, cu mici concesii la nivelul capului, pe banchetă. Planșa de bord are un layout simplu și eficient, iar consola centrală este bine organizată, toate comenzile fiind plasate la îndemână. În lipsa unui sistem de navigație, singurele elemente cu conotații high-tech sunt afișajul digital al climatizării și mp3 playerul cu conexiune bluetooth și USB. Precizia asamblării e fără cusur, mai ales dacă ținem cont de prețurile cu iz de chilipir, cuprinse între 9.784 și 12.264 euro (cotații de listă), respectiv 7.990 și 10.290 euro, prin Programul Remat. Cea mai bună afacere pare noua variantă 1.6 VTi alimentată cu GPL. Propusă la 12.512 euro, aceasta e cu doar 1.240 euro mai scumpă față de versiunea echivalentă pe benzină, o diferență rezonabilă având în vedere prețul scăzut al acestui carburant. Performanțele și cuplul maxim rămân aproape neschimbate: GPL, 153 Nm la 4.648 rpm versus VTi, 152 Nm/4.712 rpm. În esență, un rezervor toroidal montat în locul roții de rezervă, instalația GPL este furnizată de specialiștii de la CZAKRAM Polonia, care transformă echipamentele BRC-Italia cu dedicație specifică pentru vehiculele Citroën. Kitul este omologat și
validat de firma-mamă PSA, respectând toate standardele de montaj specifice producătorului.
În consecință, garanția și asistența tehnică asigurată de importatorul Trust Motors pentru C-Elysée pe GPL sunt identice cu cele ale modelelor clasice.
DATE TEHNICE | CITROËN |
---|---|
Model | C-Elysee 1.6 VTi 115 GPL |
Motor/nr.cilindri | L4, benzină |
Cilindree (cmc) | 1.587 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 115/6.050 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 153/4.648 |
Transmisie | fa?? |
Cutie de viteze | manuală, 5 trepte |
L/l/h (mm) | 4.427/1.748/1.466 |
Ampatament (mm) | 2.652 |
Masă la gol (kg) | 1.09 |
Volum portbagaj (l) | 506 |
Acelerație 0-100 km/h (s) | 9,4 |
Viteză maximă (km/h) | 188 |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | nc. |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | Euro 5/nc. |
Preț (euro cu TVA) | 12.512 |