Prin noul Aveo, Chevrolet închide cercul modelelor care respectă noua viziune a mărcii şi, totodată, lansează un produs global care promite să facă atmosferă în clasa mică.
Reprezentanţii Chevrolet îşi pun mari speranţe în noul Aveo şi în repoziţionarea mărcii, cu o treaptă mai sus, la nivel mondial. Cruze a fost primul model care a lasat să se întrevadă noua viziune, abordând un stil elitist atât prin design cât şi prin tehnologie. Succesul nu s-a lăsat aşteptat, cifrele confirmând.
Acum este rândul noului Aveo, model pe care am avut ocazia să-l conduc în Elveţia. Cea mai recentă versiune reprezintă un autovehicul complet nou, cu un exterior şi un habitaclu reproiectate în întregime, un şasiu şi o structură a caroseriei dezvoltate recent, precum şi o gamă actualizată de motoare cu consum redus de carburant şi emisii scăzute de CO2. Noul Aveo este disponibil în două variante de caroserie, sedan sau hatchback. Gama de motoare pe benzină cuprinde două versiuni de 1.2 litri, cu puteri de 70 şi 86 CP, o versiune de 1.4 litri (100 CP) şi una de 1.6 litri care dezvoltă 115 CP.
Începând cu toamna acestui an, noul Aveo va fi disponibil şi împreună cu un motor turbo-diesel de 1.3 litri – primul pentru un autovehicul Chevrolet de mici dimensiuni din Europa – dotat cu sistem de injecţie common rail, tehnologie start/stop şi un turbocompresor cu geometrie variabilă. Modelul este mai lung şi mai lat decât predecesorul său (4.399 mm × 1.735 mm), iar portbagajul are o capacitate de 309 litri.
Pe cartea agresivităţii
La prima vedere, Aveo mizează pe cartea agresivităţii, un lucru mai rar întâlnit în clasa mică în care se poartă formele rotunde. În partea din faţă, grila dublă de mari dimensiuni a radiatorului, împreună cu papionul amplasat central, identifică imediat modelul Aveo ca aparţinând mărcii Chevrolet.
Punctul forte al exteriorului este reprezentat de farurile proeminente, cu un design inspirat de cel al motocicletelor, fără apărătoare de lentilă. Acestea sunt instalate în tuburi duble, cu cadre negre, lucioase şi inele cromate. Tot pentru efect, în cazul versiunii cu cinci uşi, mânerele portierelor spate sunt ascunse în partea superioară a portierei. Din spate, designul este interpretabil şi uşor forţat în cazul sedanului. La interior nu ai cum să nu apreciezi noile materiale folosite, precum şi layout-ul în tendinţele anului 2011.
Spaţiul interior şi numărul mare de dotări sunt punctele forte pe care pariază şi cu care încearcă să convingă clienţii de clasă mică. La o privire atentă, regăsim atât elemente de la Spark, cât şi de la fratele mai mare Cruze, un mix interesant între ergonomie şi atenţie.
Totodată, impresionează prin numarul mare de spaţii destinate stocării, pornind de la cele două torpedouri, dintre care unul include un port USB integrat, numeroase compartimente de mici dimensiuni şi buzunare în portiere, până la cele trei suporturi pentru pahare. Toate dispozitivele electronice instalate în torpedoul superior pot fi controlate cu ajutorul butoanelor de pe volan sau al interfeţei radio.
Pentru toate gusturile şi buzunarele
Dinamic, noul Aveo reuşeşte să facă o figură frumoasă în cadrul testului, personal mizând pe motorizările de 1.2 litri şi 86 CP sau 1.4 litri, dar cuplate la o cutie de viteze automată. În oraş, ansamblul motor-cutie funcţionează impecabil, fiind o adevărată plăcere. Este însă penalizat de caroseria plonjată care te lasă cu greu să aproximezi dimensiunile caroseriei, manevrele de parcare necesitând atenţie.
Dacă utilizaţi noul Aveo cu preponderenţă în afara oraşului, recomand motorizarea de 1.4 litri şi 100 CP care asigură reprize decente, dar şi un consum mai mic de carburant la viteze de peste 80 km/h sau în regim de autostradă. Fiind un model cu totul nou, suspensia şi insonorizarea habitaclului au primt o atenţie suplimentară, rezultatul fiind o maşină care se pretează unor variate tipuri de carosabil, inclusiv cel din România.
Când vine vorba de nivelul de siguranţă, Aveo nu face rabat de la cele mai noi sisteme de pe piaţă, foarte multe fiind oferite standard – ESC, sistem de frânare antiblocare cu patru canale cu BA, EBD şi şase airbaguri. Noul Chevrolet Aveo este disponibil oficial în România la un preţ de 10.700 euro cu TVA pentru versiunea de caroserie hatchback, echipată cu motorul pe benzină de 1.2 litri şi 70 CP.
Pentru această suma primiţi: ABS, ESP , şase airbaguri, cruise control, oglinzi reglabile electric, radio CD cu MP3 şi patru difuzoare, servodirecţie, volan reglabil pe înălţime şi în adâncime, geamuri electrice faţă, închidere centralizată şi scaun şofer reglabil pe înălţime. În această clasă lupta este strânsă, dar Aveo are toate şansele să devină un pilon principal atât prin cele două versiuni de caroseie, cât şi prin raportul excelent preţ/ceea ce oferă, la care nu uitaţi să adaugaţi şi cele trei vouchere pentru programul Rabla.
Date tehnice: | Chevrolet Aveo |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.2 DOHC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1070/1530 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4039/1735/1517 |
Ampatament | 2525 |
Volum portbagaj [l] | 290 (653) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.2 DOHC |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1229 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 52(70)/5600 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 115/4000 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 162 |
0-100 km/h [s] | 14.3 |
Consum urban/extra/mixt | 7.7/4.8/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 138 |