Contrar lucrurilor care se fac în Zadar, localitatea din Croația unde Chevrolet a lansat noul Cruze hatchback, noi am fost să vedem în premieră avantajele pe care le propune cea mai recentă versiune a acestui model.
Sedanul compact ce a adus pentru Chevrolet o schimbare radicală de imagine și a rupt legăturile cu modelele din trecut, a intrat acum într-o nouă etapă de maturizare. Este vorba de versiunea hatchback ce aduce mai multă dinamică datorată atât dimensinilor cât și noului motor diesel de 163 CP.
Exteriorul lui Cruze hatchback se bucură în continuare de aspectul agresiv ce a asigurat notorietatea acestui model, ce se remarcă ușor la nivelul părții frontale acolo unde nu s-au adus schimbări. Liniile ferme fac parte și din designul spatelui, care arată foarte bine, dar care pare că din punct de vedere stilistic nu este pe aceeași lungime de undă cu cel al părții frontale. Mai precis, dacă veți vedea primul Cruze hatchback din spate, veți putea crede că aveți în față un nou model, mai de grabă asiatic. Interiorul nu aduce nimic nou în materie de design al planșei de bord sau al ergonomiei, oferind pentru locurile din față același confort ca și versiunea sedan. Vizibilitatea către spate s-a redus ușor față de sedan, însă lipsa unui portbagaj mai mare compensează acest neajuns în cazul manevrelor la mersul înapoi.
Locurile din spate sunt cele asupra cărora ar plana suspiciunea că s-au restrâns la versiunea hatchback, însă acest lucru nu este valabil decât în teorie. Spațiul pentru cap și pentru picioare sunt mai mult decât decente și nu impune limitări decât în cazul în care pe banchetă vor lua loc trei pasageri. Interesant este volumul portbagajului care dispune de 413 litri, la o diferență destul de mică față de versiunea berlină. Rabatarea banchetei face ca spațiul destinat bagajelor să ajungă la un volum de 900 de litri și să ofere suficient loc pentru transportul diverselor obiecte mari. Dinamica lui Cruze a avut numai de câștigat în cazul hatchback-ului, iar acest lucru se observă cel mai bine în viraje, unde ruliul s-a redus comparativ cu versiunea sedan. Suspensia contribuie și ea la acest rezultat, însă arhitectura semi-rigidă își arată limitările dacă mașina va fi condusă sportiv în mod excesiv.
Motorul diesel de 163 CP este o adevărată revelaţie pentru Cruze, iar principalul beneficiar al tehnologiilor de care acesta dispune este confortul acustic, comparabil și chiar mai bun la viteze mari decât cel oferit de motoarele pe benzină disponibile pentru acest model. Prestația lui la turații joase nu este cea mai bună, dar aceasta se schimbă radical după 1.700-1.800 rpm. Cutia de viteze manuală cu șase rapoarte este cea care face ca cei 163 CP să se fie exploatați eficient, opțional fiind oferită pentru acest motor și o cutie de viteze automată, tot cu șase rapoarte. Direcția nu este sportivă, ci mai degrabă confortabilă, Cruze hatchback nefiind o mașină a exceselor în ciuda imaginii agresive.
Cruze hatchback este o mașină care oferă multe la bani puțini, asta dacă ne referim la versiunea de bază cu motor pe benzină, ce pleacă de la un preț puțin peste 14.000 de euro. Motorizările diesel și versiunile de echipare superioare ajung să depășească 20.000 euro, ceea ce va aduce Cuze într-o zonă de conflict cu o concurență puternică.
Date tehnice: | Chevrolet Cruze |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 DOHC |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1480/1993 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4510/2067/1477 |
Ampatament | 2685 |
Volum portbagaj [l] | 413 (883) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 DOHC |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1998 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 120(163)/3800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 360/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 205 |
0-100 km/h [s] | 8.5 |
Consum urban/extra/mixt | 7.7/4.4/5.6 |
Emisii CO2 [g/km] | 147 |