Noul SUV compact Chevrolet şi-a făcut apariţia şi pe piaţa din România. Acest model vine după 78 de ani de la momentul în care marca americană a imaginat conceptul de SUV sub forma lui Carryall Suburban. Pentru că lucrurile s-au schimbat dramatic de atunci, astăzi avem în faţă un model ce merge pe un downsizing evident, atât la nivelul caroseriei, cât şi la capitolul motorizări.
Lansarea oficială a însemnat un drive-test Bucureşti-Sinaia şi retur, ocazie cu care am putut vedea cum se comportă la drum cele mai importante motorizări disponibile, respectiv dieselul de 1.7 litri şi micul motor pe benzină, de 1.4 litri turbo.
Caroseria are o lungime de 4,2 m, o lăţime de 1,7 m şi o înălţime de 1,6 m, iar din punct de vedere al al aspectului, Trax este gata să atace segmentul B cu linii îndrăzneţe şi un look destul de masiv în raport cu dimensiunile sale.
În interior am apreciat ergonomia, calitatea materialelor şi dotările, care sunt neaşteptate în raport cu nivelul de preţ pe care Chevrolet a reusit sa îl asigure acestui model, respectiv 15.500 euro cu TVA pentru versiunea de bază. Habitaclul este organizat eficient din punct de vedere al spaţiului, iar dotările standard sunt generoase şi includ Cruise control cu limitator de viteză, geamuri faţă acţionate electric, sistem Start/Stop, oglinzi acţionate electric, sistem de monitorizare a presiunii din anvelope.
O noutate o reprezintă prezenţa sistemului Chevrolet MyLink, o dotare standard în cazul nivelurilor de echipare superioare, prin care se permite accesarea fişierelor media din smartphone, inclusiv aplicaţii specializate cum este noul sistem de navigaţie BrinGo.
La capitolul siguranţă vorbim de rezultate de top obţinute la testele Euro NCAP şi o configuraţie ce porneşte standard cu şase airbaguri, centuri cu prindere în trei puncte pentru toate cele cinci locuri, pedalier retractabil la impact şi sisteme de prindere ISOFIX.
Gama de motoare cuprinde două propulsoare pe benzină, unul turbo de 1,4 l/140 CP, şi unul aspirat, de 1,6 l/115 CP, dar şi un turbo diesel de 1,7 l/130 CP. Consumul mediu afişat în lista de date tehnice este de 6,4 litri pentru motorul tubo de 1.4 litri, 6,5 pentru cel de 1.6 litri şi 4,5 pentru dieseleul de 1.7 litri. Deşi în acest moment sunt disponibile cutii de viteze manuale cu şase rapoarte pentru dieselul de 1,7 l şi pentru cel turbo pe benzină de 1,4 l, în curând va exista şi o transmisie automată cu şase trepte.
Tracţiunea lui Trax este, în funcţie de configuraţie, fie pe faţă, fie integrală. Pentru incursiuni în afara şoselei sunt prezente sisteme precum cel de coborâre automată a pantelor şi cel de asistenţă la plecarea din rampă.
Testul de drum a arătat că Trax poate fi la fel de dinamic precum arată, fie cu motorul pe benzină, foarte silenţios şi avid de turaţii, fie cu cel diesel, cu reprize mai puternice şi foarte economic. Direcţia este precisă, iar trenul de rulare s-a dovedit confortabil pe şosea. Pe macadam, Trax devine supravirator, iar puntea spate semi-rigida poate aduce disconfort odata cu creşterea frecvenţa denivelarilor existente pe drum.