Producătorul chinez de vehicule electrice Nio se concentrează pe îmbunătățirea eficienței și a controlului costurilor, în timp ce se străduiește să îndeplinească obiectivele de creștere a vânzărilor, care sunt cu doi ani în urmă față de program.
Directorul general William Li a declarat joi, în cadrul unui eveniment organizat la Shanghai, că societatea intenționează să stimuleze creșterea prin gestionarea mai strictă a costurilor. De asemenea, Nio va începe producția la cea de-a treia fabrică a sa în a doua jumătate a anului 2025. În plus, Nio vizează livrări lunare de 20.000 de vehicule sub cea de-a doua marcă a sa, Onvo, până în martie 2025. În ultimii trei ani, Nio a înregistrat o rată de creștere de 30-40%, pe care Li a considerat-o insuficientă. Acesta a declarat anterior că societatea își propune să își dubleze vânzările în 2025 față de anul acesta.
Fiind unul dintre cei mai importanți producători de vehicule electrice din China în funcție de vânzări, Nio se luptă cu concurența prețurilor din țară prin extinderea bazei sale de clienți și prin oferirea de modele mai accesibile. Pentru a eficientiza costurile, compania și-a redus forța de muncă și a amânat proiectele pe termen lung care nu ar contribui la performanța sa financiară pe termen scurt. Nio a lansat marca Onvo, accesibilă din punct de vedere bugetar, în luna mai, începând cu SUV-ul Onvo L60, cu un preț de 219.900 de yuani (30.300 de dolari), în comparație cu Tesla Model Y, care începe de la 249.900 de yuani în China.
Ca răspuns la întrebările referitoare la cele mai recente restricții americane privind exporturile de semiconductori către China, Li a declarat că Nio evaluează impactul potențial. Deși există alternative interne pentru cipurile de mare putere de calcul utilizate în automobile, Li a observat că provocarea cea mai mare este înlocuirea numărului mare de cipuri străine, care costă de obicei 1 sau 2 dolari fiecare, cu opțiuni interne.