Chinezul suedez – Test Lynk&Co 02

Lynk&Co 02 AutoExpert

Lynk&Co este o altă marcă chinezească pentru care 2025 reprezintă intrarea serioasă în România. Am testat de curând noul model Lynk&Co 02, primul model electric al lor care intră în Europa. Deja nu ne mai miră faptul că apare încă un model chinezesc plin de calități, așa că important este prețul final și segmentul în care lovește.

 

Cel mai probabil, până de curând, Geely era cea mai cunoscută marcă auto chinezească, pentru că a cumpărat Volvo în 2010. Atunci a fost un șoc pentru toată lumea, pentru că numele Volvo era sinonim cu universul suedez, iar preluarea de către chinezi părea o blasfemie. Dar viața a mers înainte și blasfemia de atunci a devenit normalitatea de acum. Între timp, chinezii au mai inventat o marcă europeană – Polestar, care ar fi trebuit să aibă mașini electrice, complementare pentru Volvo. Doar că, din momentul în care s-a decis ca Volvo să meargă exclusiv pe calea electrificării (a vandut în 2024 peste 175.000 de unități full electrice, din totalul de peste 760.000), a concurat direct Polestar, care a terminat anul 2024 cu aproape 45.000 de unități vândute.

Lynk&Co 02 AutoExpert

În această situație, în loc să marjeze pe revitalizarea și repoziționarea Polestar (momentan, se bate cu Volvo în aproximativ aceleași segmente, dar cu handicapul unui nume situat la ani lumină distanță de prestigiul Volvo), Geely mai scoate din tolbă o marcă pentru Europa – Lynk&Co. Doar că acum se pleacă de la alte baze declarate –modelul Lynk&Co 02 este proiectat în Suedia, dar este fabricat în China, este declarat ca fiind un produs de calitate, dar este poziționat între Volvo și Geely.

Lynk&Co 02 AutoExpert

Geely a trimis marca Lynk&Co în România în toamna anului 2024, fără să facă mare vâlvă. Cu siguranță, foarte puțini ați vazut sau ați auzit de modelul PHEV Link&Co 01, realizat pe aceeași platformă cu Volvo XC40 sau Polestar 2. Iată că acum a fost lansat Lynk&Co 02, aparent în ciuda noilor taxe europene și scăderilor puternice ale vânzărilor pentru mașinile electrice din Europa, pentru că acesta este complet electric.

Lynk & Co 02 AutoExpert

Tema proiectului a fost un SUV modern, dar a ieșit în final un cross-over, care arată ca și cum proiectanții au plecat de la VW ID4. Este adevărat că Lynk&Co 02 este mai scurt și mai puțin înalt decât ID4 cu câte aproximativ 10 cm pe cele două coordonate și are un portbagaj mai mic cu 100 litri.

Lynk & Co 02 AutoExpert

Spre deosebire de Geely Coolray (singurul model Geely disponibil pe piața românească), Lynk&Co 02 are un design exterior curat, fără forme, linii și culori inutile. Pare că designerii au fost lăsați să îndrăznească mai mult doar la elementele optice. În primul rând, farurile, formate din două lamele paralele, sunt oarecum inspirate din familie, de la modelul Lotus Emeya (tot Geely este și aici proprietar, din 2017), aici fiind orientate diferit, către înainte. Apoi, cel mai interesant element de design este în spate, unde toate elementele optice formează un eleron separat de caroserie, care se termină în laterale, pe aripi. Atrage atenția și plafonul panoramic din sticlă, standard pe ambele versiuni de echipare, iar portierele fără ramă induc o senzație sport.

 

Sobru și corect

 

Interiorul este sobru și la fel de simplu ca exteriorul, fără excese de culori sau design. Dar totul este la locul lui, într-o armonie corectă, cu materiale decente și, mai ales, cu o calitate a asamblării de top. Este greu să găsești vreo muchie care deranjează sau îmbinarea nefericită a unor suprafețe. Având Volvo în familie, a fost firesc pentru cei de la Geely să extindă standardele de calitate și, implicit, asamblare la mărcile din portofoliu, implicit și la Link&Co.

Lynk & Co 02 AutoExpert

La confort contribuie în primul rând scaunele profilate, cu tetierele înglobate, care asigură și o susținere laterală demnă de performanțele dinamice ale modelului.

Lynk&Co 02 merge pe linia majorității modelelor chinezești actuale, care au adoptat stilul Tesla, cu o tabletă mare centrală și care au renunțat la butoane fizice, afectând ergonomia și siguranța circulației (este periculos să încerci orice reglaj în mers, pentru că trebuie să-ți iei ochii de la drum și să cauți prin meniul tabletei). Partea bună este că au păstrat butoanele clasice de reglat oglinzile, de pe uși.

Lynk & Co 02 AutoExpert

În dreapta volanului, acolo unde era pe vremuri locașul pentru cheia de pornire, iese în evidență o baretă de care îți vine să tragi și care ne-a intrigat pe toți. Interesant, dar și ciudat în același timp, tragerea baretei înseamnă comutarea pe modul de tip car sharing de condus, care implică condiții speciale de utilizare. Cu siguranță nu este cazul, pentru moment, în România. La fel de sigur, nu cred că la nivel european vehiculele utilizate în sistem car sharing vor avea o pondere importantă în vânzările totale, așa că este greu de înțeles de ce este montat în serie un dispozitiv pe care-l va utiliza o minoritate.

Lynk & Co 02 AutoExpert

Spațiile de depozitare interioare nu sunt foarte generoase, dar este interesant că există sub consola centrală posibilitatea de încărcare prin inducție a doua telefoane mobile (la versiunea More).

Ampatamentul mare (cu doar 16 mm mai mic decât cel de la VW ID4) asigură un spațiu generos și în spate, chiar dacă accesul pe banchetă nu este foarte ușor pentru persoanele înalte.

Lynk&Co 02 AutoExpert

Așa cum ne-au învățat de la modelul 01, cei de la Lynk&Co nu oferă multe opțiuni nici la 02. Sunt disponibile doar două variante de echipare, cu diferențe mici între ele (care, totuși, înseamnă 4000 de euro). Dar varianta de bază, denumită Core, oferă cam tot ce-și poate dori un utilizator de automobil. Singura absență notabilă de confort de la echiparea Core este pompa de căldură, care este necesară într-o țară ca România. Iar pentru niște urechi mai sensibile sistemul audio de pe versiunea More este Harman Kardon.

În același timp, apare o diferență importantă între cele două versiuni la capitolul viteză de încărcare AC – 11 kW (necesar 7,5 ore) la Core și 22 kW (necesar doar 4 ore) la More.

 

Surprize la drum

 

Plecat la drum, am descoperit unul dintre cele mai echilibrate modele electrice Made in China pe care le-am condus în ultimul timp. Puterea de 272 CP, repartizată doar pe puntea spate, asigură performanțe dinamice surprinzătoare pentru un vehicul care ajunge, încărcat, la 2270 kg – accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde, ceea ce este mai mult decât suficient în orice condiții.

Lynk&Co 02 AutoExpert

În plus, suspensia își face foarte bine treaba, asigurând un compromis corect între confort și stabilitate în curbe.

Bateria de 66 kW poate fi încărcată la DC cu 150 kW, ceea ce înseamnă doar 30 de minute necesare pentru o încărcare de la 0 la 80%.

Nu am testat viteza de încărcare, dar ne-am făcut o idee și despre autonomia reală, chiar dacă nu am mers foarte mult. Lynk&Co declară o autonomie combinată de 435 km, iar noi vă putem confirma că se apropie de 400 km, la temperaturi în jur de 3-4 grade Celsius. Mai multe vom putea spune după un test pe mai mulți kilometri.

Verdict AutoExpert

Cu prețuri între 37.490 și 41.490 euro, cu echipare consistentă la toate capitolele și cu performanțe interesante, Link&Co 02 are șanse să-și câștige rapid un loc relevant în piața vehiculelor electrice. De asemenea, este un model eligibil și pentru competiția BestElectricCar in România.

 

Date tehniceLynk & Co.
Model02 More
Motorelectric
Putere maximă (CP)272
Cuplu maxim (Nm)323
Tracțiunespate
Cutie de vitezeautomată
L x l x h (mm)4460 x 1845 x 1573
Ampatament (mm)2755
Gardă la sol (mm)191
Volum portbagaj (l)410-1349
Volum frunk (l)15
Masă proprie (kg)1820
Capacitate baterie (kWh)66
Putere maximă încărcare CC/CA (kW)150/22
Viteză maximă (km/h)180
Accelerație 0-100 km/h (s)5,5
Consum mixt (kWh/100 km)17,1
Autonomie mixtă (km)445

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top