Când constructorii indică valorile de consum vorbim întotdeauna de valorile oficiale măsurate pe bancul de probă.
Până în august 2017 procedura utilizată în laborator pe bancul de probe era ciclul NEDC (New European driving cycle).
Acesta datează din anii 90 și implică accelerații și viteze destul de limitate. De exemplu, mașina “parcurge” 11 km în mai circa 20 minute, cu o viteză medie de 34 km/h și atinge 120 km/h pentru doar câteva momente pe traseul extra urban.
Diferențele față de condițiile reale de trafic sunt enorme și acest lucru este exploatat la maximum de producători pentru a obține și comunica consumuri foarte scăzute. Iar aceste diferențe enorme de condiții de trafic se transpun și în diferențe foarte mari între consumul oficial și cel real așa cum demonstrează și testul nostru.
De la finalul lui 2017 situația s-a schimbat deoarece a intrat în vigoare un nou ciclu WLTP (Worldwide Light Duty Testing Procedure). Conform acestui ciclu, care durează 30 minute și are o “lungime” de 23 km, mașina de test îl parcurge cu o viteză medie mai mare de 46,5 km/h și atinge o viteză maximă de 131 km/h.
Este evident că acest test este mai solicitant și diferențele se atenuează în viața reală. După acest ciclu, consumul măsurat este cu 21% mai mare decât în cazul vechiului ciclu NEDC. Noul ciclu WLTP a intrat deja în vigoare la 1 septembrie 2017.
Pentru a se alinia la noul standard impus de ciclu WLTP producătorii auto au fost nevoiți să opereze modificări tehnice serioase și nu au reușit în totalitate să-și actualizeze gama de motoare din oferte. Iată câteva exemple:
Modelele Volkswagen sunt acum conforme cu noul standard de poluare WLTP
Lista modelelor Audi conforme cu standardul Euro 6d-TEMP
Lista modelelor BMW conforme cu standardul Euro 6d-TEMP
Lista modelelor Mercedes conforme cu standardul Euro 6d-TEMP