Cielo înseamnă ”cer” în limba italiană. Un nume perfect pentru o sportivă decapotabilă. Dar, în special pentru românii obișnuiți cu Rodae, poate fi și un motiv de amuzament.
Îl admiri, dar nu ți-l permiți. Ce-ți rămâne, deci, de făcut? Să faci haz de necaz. Practic, o mulțime de români au gustat din Cielo, dar nu au simțit aromele Maserati, ci pe cele Daewoo. Acum, pe acest nume s-a pus piper. Mult, mult piper.
Pentru că Maserati MC20 Cielo este denumirea oficială a versiunii decapotabile a modelului cu motor central al mărcii italiene. Dezvăluirea noii variante va avea loc pe 25 mai.
“Cielo reprezintă un concept diferit de performanță și o experiență de conducere multisenzorială de neegalat. Atunci când acoperișul său este pliat, noi posibilități îți vin la îndemână”, asta ne spune Maserati în descrierea clipului de prezentare a modelului pe youtube.
Atât coupe-ul MC20, cât și viitorul spyder vor fi asamblate pe aceeași linie din uzina de la Viale Ciro Menotti. Rămâne de văzut unde se va plia acoperișul versiunii Cielo. Este posibil să fie pliat în zona capacului transparent al motorului versiunii coupe. Dacă va fi așa, atunci cabrioletul nu va oferi o ”priveliște” asupra motorului Nettuno cu arhitectură V6.
Cielo ar putea să păstreze motorul coupe-ului
În ceea ce privește motorul, nu ne așteptăm la diferențe față de coupe. Dacă se va păstra aceeași motorizare, Cielo va avea 630 de cai și 729 Nm. Se vor păstra particularitățile constructive, precum cele două bujii pe fiecare cilindru și camera de pre-combustie împrumutată din Formula 1. Motorul va fi cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și 8 trepte, care va antrena puntea spate.
Din cauza greutății mai mari, este probabil ca performanțele dinamice să fie mai slabe decât la coupe. La acesta, accelerația 0-100 km/h durează 2,9 secunde, iar viteza maximă atinge 323 km/h.
Pe lângă motorul pe benzină de pe coupe și cabrio, va exista și un motor pur electric. Sigur va fi montat pe coupe, dar nu se știe dacă și pe cabrio.
via Maserati