3. Probleme cu bujia de incandescență
Motoarele diesel au o procedură de pornire diferită de a motoarelor pe benzină. Motoarele pe benzină utilizează bujiile cu scânteie pentru a porni, dar motorul diesel utilizează comprimarea amestecului pentru a porni. Nu au nicio sursă de a aprinde amestecul din cilindri format din combustibil și aer. Motoarele diesel beneficiază însă de bujii cu incandescență.
Acestea lucrează similar cu rezistența unui reșou sau a unui toaster. Scopul lor este de a încălzi/preîncălzi amestecul, care astfel își mărește volumul, presiunea compresiei crescînd, pornirea fiind astfel mai rapidă. Bujiile cu incandescență nu sunt utilizate decât la pornirea motorului când acesta este rece.
Când știm că bujia de incandescență are probleme?
– Dacă acestea nu funcționează corespunzător, motorul diesel va porni mai greu sau nu va porni deloc pe vreme rece.
– Dacă martorul din bord care simbolizează un filament stă aprins timp mai îndelungat sau se reaprinde după pornirea motorului și se stinge din nou înseamnă că performanțele bujiei scad.
De ce se întâmplă?
– Bujia de incandescență este poziționată în camera de ardere și este predispusă la depuneri.
– Calitatea motorinei nu e totdeauna cea mai bună.
Cum se remediază?
– Cea mai bună soluție este schimbarea ei când motorul pornește foarte greu pe vreme rece sau nu mai pornește deloc. Nu este o defecțiune prea comună și de obicei bujiile de incandescență au viață foarte lungă.