4. Probleme cu supapa EGR
EGR este prescurtarea de la Exhaust Gas Recirculation și așa cum îi spune și numele este un sistem de recirculare a gazelor arse care preia gazele insuficient arse din sistemul de evacuare și le reintroduce în admisie amestecând gazele cu aerul proaspăt. Astfel, procesul de ardere este mai eficient și mai complet rezultând o scădere a emisiilor de NOx.
Când știm că supapa EGR are probleme?
Traseul de evacuare se poate obtura din cauza depunerilor, a uleiului nears care iese pe evacuare sau a funinginii și se aprinde martorul EGR în bord sau martorul motorului. Când supapa EGR nu mai funcționează deloc sau aproape deloc, motorul intră în regim de avarie și nu se mai turează peste 2000-2.200 rpm la fel ca și atunci când turbina are probleme.
De ce se întâmplă?
– Din cauza depunerilor, a funinginii din gazele de evacuare sau a uleiului nears care iese pe evacuare
– Datorită conducerii mașinii cu mootrul subturat și preponderent în oraș.
Cum se remediază?
La modelele vechi până la Euro 3 inclusiv și unele Euro 4 se poate anula fizic dar nu e indicat pentru că e posibil să nu mai treceți inspecția RAR. De la Euro 4 dar și la unele Euro 3 eroarea se poate anula din soft dar este o rezolvare doar temporară.
Soluția corectă este înlocuirea ei mai ales că nu e foarte scumpă. Aceasta costă în jur de 60-90 euro ca piesă de origine nouă în rețeaua de piese de schimb și în jur de 150-200 euro la producătorii de mașini.