Încercăm o scurtă ierarhie a celor mai comune cinci probleme ale motoarelor diesel, a cauzelor și efectelor acestora, pe baza celor mai frecvente reparații prezente în rapoartele de service. Identificarea lor și metodele de prevenție și întreținere.
Foto: arhiva
Vânzările de diesel sunt în scădere în Europa, dar totuși un procent important de clienți aleg încă dieselul pentru că oferă un consum mai redus, autonomie mare și un cuplu viguros de la turații scăzute. Normele tot mai stricte de emisii au complicat tot mai mult construcția motorului diesel care deși are în general o fiabilitate foarte ridicată, nu este lipsit de probleme.
În același timp pe șosele circulă milioane de automobile cu motoare diesel Euro 3, 4, 5 și 6b sau 6c care au deja mulți kilometri la bord. De aceea ne-am gândit că ar fi util să structurăm într-un material general principalele probleme care pot apărea la un motor diesel, cauzele care duc la aceste probleme și cum ar putea fi remediate..
Turbina este una dintre cele mai scumpe piese la un motor turbo, indiferent că este pe benzină sau diesel. La diesel este și mai complicată pentru că majoritatea turbinelor de la diesel au palete cu geometrie variabilă.
Când știm că turbina are probleme?
– Puterea scade când accelerăm și motorul nu mai are aceeași vigoare
– Apare fum în exces pe evacuare
– Crește consumul de ulei
– Crește consumul de motorină
– Se aprinde martorul de la motor în bord care însă poate semnala și altă defecțiune.
De ce se întâmplă?
– Din cauza cuplului mare la diesel mulți dintre noi mergem cu mașina subturat ceea ce duce la depuneri de calamină și funingine pe paletele turbinei. De aceea e recomandat să conducem cu motorul mai turat în jurul turației de cuplu maxim
– Pot pătrunde corpuri străine prin galeria de admisie care produc deteriorări mecanice ale paletelor turbinei
– Uleiul folosit are impurități sau nu e corespunzător și acest lucru poate produce ungerea insuficientă
– Nivelul scăzut de ulei poate produce ungerea insuficientă sau chiar griparea turbinei.
Cum se remediază?
– Se poate recondiționa turbina sau achiziționa una nouă însă ultima operațiune va costa dublu. Oricum costul reparației nu este mic, o turbină nouă cu montaj putând ajunge și depăși 1.000 euro.
Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP.…
Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat că va lansa o nouă generație de baterii „blade” în 2025. ……
Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunțat că și-a înaintat cererea de intrare în faliment…
Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a României arată că, în perioada ianuarie - octombrie 2024 au fost…
Registrul Auto Român (RAR) a oprit ieri activitatea la toate sediile sale din țară din cauza unui „incident tehnic”. Și…
Nu este un secret faptul că noua eră Dacia, sub umbrela Renault, a pornit cu ideea de a oferi “țărilor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment