Șefii Porsche își freacă mâinile de bucurie. Versiunea plug-in hybrid a modelului Porsche Panamera are un succes la care compania nici nu îndrăznea să viseze. De la debutul său pe piață, 60% dintre clienți au ales versiunea cu emisii reduse.
Porsche lansează zilele acestea modelul hybrid în Statele Unite și în China și speră să dea lovitura și pe aceste piețe.
“Înregistrăm o cerere cu 10 – 15% mai mare decât ne așteptam inițial”, spune șeful gamei de modele de la Porsche, Gernot Doellner. Unul dintre motivele acestei creșteri îl reprezintă taxele reduse acordate de guvernele europene pentru mașinile care poluează puțin sau deloc.
În Belgia, de exemplu, piața vehiculelor eco a crescut cu 90%, pe când în Franța a înregistrat un plus de 70%. Acasă în Germania, 25% dintre toate modelele Porsche vândute sunt plug-in hybrid.
Celebri pentru ADN-ul sportiv al mașinilor lor, cei de la Porsche s-au aliniat trendului și au investit masiv în tehnologii care eficientizează consumul fără să sacrifice performanța.
Porsche oferă Panamera în două versiuni plug-in hybrid, 4 E-Hybird și Turbo S E-Hybrid, acesta din urmă oferind o autonomie electrică de 50 de kilometri.