Test comparativ Fabia RS vs. Renault Clio Sport: cea mai puternică Fabia de serie încearcă să ne convingă că poate învinge referința în materie de hot hatch-uri de clasă mică. Va reuși oare?
Apariţia unui nou model Fabia RS a stârnit ceva agitaţie prin redacţie, fiecare amintindu-şi experienţele cu modelul precendent, propulsat de un motor diesel. Eu am avut plăcerea anul trecut, în cadrul shakedown-ului etapei Ţara Bârsei din CNR Dunlop, să fiu în dreapta lui Ernest Mulner la bordul unui Fabia RS de concurs. Deci, aşteptările mele erau mari şi speram ca noul benzinar, disponibil doar cu o cutie automată, să nu fie un fel de C4 by Loeb, care este o maşină… roşie cu tapiţerie specială.
Brembo vs spaţii de depozitare
Aceasta este senzaţia formată în primele minute petrecute alături de cele două maşini, unii au montat frâne Brembo, ceilalţi s-au gândit la aspectele practice. Recunoşti imediat un Clio RS chiar dacă îl priveşti de la distanţă graţie culorii speciale, grilei frontale, jantelor şi a aripilor evazate. Când te apropii observi frânele Brembo şi volanul cu „ora zero” brodată. Fabia, pe de altă parte, cu toate că are jantele albe, etrierele vopsite roşu, spoiler asemănător cu cel prezent la Scirocco, difuzor de aer ce „îmbracă” şi ţevile de eşapament, este un lup în haine de oaie, varianta RS fiind recunoscută în principal de pasionaţi…
Citiți mai multe în numărul 110 al revistei AutoExpert