Citroen C-Aircross Concept prefigurează primul SUV de clasă mică al casei franceze. Noul model va fi construit pe aceeași platformă cu Opel Crossland X și viitorul Peugeot 2008.
Conceptul care va fi expus la Geneva, în martie, are dimensiuni tipice de segment B: 4,15 m lungime, 1,74 m lățime, 1,63 m înălțime. Relația cu Citroen C3 este trădată de liniile de design similare, cu o parte frontală frapantă prin blocurile optice filigranate și o caroserie dominată de rotunjimi ample. Detalii precum bandourile Airbump, barele de amarare de pe plafon și ornamentele exterioare vopsite în roșu îi conferă lui C-Aircross o tentă ludică.
Apartenența la regnul SUV-urilor este evidențiată de garda la sol generoasă și de numeroasele ornamente cu rol de protecție aplicate la nivelul pasajelor roților, al pragurilor și al barelor de protecție. Inedit este și modul de deschidere al portierelor: ușile din spate se deschis în sens opus față de cele din față, iar montantul central lipsește.
Deși jantele de 18 inch sunt încălțate în anvelope cu profil off-road, C-Aircross Concept nu dispune de tracțiune integrală. Nici modelul de serie nu va oferi această opțiune, Citroen mulțumindu-se să ofere în schimb sistemul Grip Control de control al tracțiunii în situații dificile.
La interior, C-Aircross adoptă un aer minimalist. Cele patru scaune ce par că levitează imită forma unor fotolii Ikea, iar planșa de bord reunește strictul necesar: un touchscreen central cu diagonala de 12 inch, un head-up display color și un volan cu design inedit. Și nuanțele alese pentru finisare sunt deosebite, albul predominant garantând o senzație pregnantă de spațiu și bună dispoziție.
Conceptul nu are oglinzi retrovizoare, funcționalitatea acestora fiind preluată de camere de luat vederi care transmit imaginile captate pe un mic display montat în locul oglinzii interioare.