C-Crosser nu se grăbește să urmeze exemplul fratelui Outlander, preferând discounturile generoase în locul unui face lift.
- Spatiu interior
- raport bun pret/dotari
- Taxe mari pentru motorul de 2.2 l
- suspensia lipsita de suplete
Nu e deloc ușor să fii în locul lui C-Crosser în ziua de azi. Într-un segment atât de dinamic precum cel al SUV-urilor, trebuie să te remarci pentru a supraviețui, iar asta se poate dovedi destul de dificil atunci când singurul lucru care te desparte de doi dintre concurenții tăi sunt siglele.
Atunci de ce ai cumpăra un C-Crosser în fața lui Outlander/4007 sau orice alt SUV comparabil de pe piață? O întrebare bună la care cei de la Citroen răspund printr-un set de reduceri de-a dreptul generos și două niveluri de echipare (primul îți acoperă mai toate necesitățile iar al doilea deja te răsfață).
Alegerea motorizării este și ea una destul de facilă: dacă eviți propulsorul pe benzină (și îți recomand să o faci) rămâi cu un propulsor diesel de 2.2 l și 156 CP. Nu putem vorbi despre vreun record în materie de putere litrică, dar HDi-ul lui C-Crosser se dovește elastic, economic și rezonabil de silențios.
În interior francezii s-au implicat în special pe partea de branding, adică au pus siglele, pentru că în rest materiale/butoane/finisări poartă semnătura Mitsubishi. Raportează calitatea interiorului lui C-Crosser la restul gamei Citroen și sunt șanse mari să îl clasezi sub C3, iar asta nu dă foarte bine atunci când ultimul poate costa o treime din prețul lui C-Crosser.
Dacă la nivel de interior înrudirea cu Outlander nu este chiar un motiv de sărbătoare, din punct de vedere tehnic platforma oferită de japonezi a pus bazele unui comportament dinamic foarte competent. Aș putea spune că, pe alocuri, intervine și o doză de dinamism, resimțită mai ales la nivelul direcției și al suspensiei. Surprinzător până la un punct pentru această clasă, și cu atât mai ciudat pentru Citroen, care de obicei nu pune accent pe dinamică. Partea proastă este că ruliul redus al caroseriei vine cu prețul unei suspensii lipsite de suplețe, care reacționează destul de neplăcut la denivelări.
Argumentul cel mai interesant îl reprezintă prețul, la 25.006 euro (cu TVA și reducerea de 8.350 euro incluse) C-Crosser este mai bine echipat, mai spațios și considerabil mai capabil în teren greu decât liderul actual la vânzări Tiguan. Așadar, ar fi o greșeală sa nu îi acorzi un drive-test.
Date tehnice: | Citroen C-Crosser |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.2 HDi |
Nr. usi/locuri | 5/7 |
Masa proprie/totala [kg] | 1715/2410 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4650/1810/1720 |
Ampatament | 2670 |
Volum portbagaj [l] | 185 (1685) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.2 HDi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2179 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 115(156)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 380/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 200 |
0-100 km/h [s] | 11 |
Consum urban/extra/mixt | 9.5/5.9/7.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 191 |