Test drive Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 138 CP

Daca ar exista un concurs de miss destinat break-urilor de clasa medie Citroen C5 Tourer nu ar trebui sa se compromita pentru a castiga coroana. Acum sa vedem cum stam cu frumusetea interioara…

  • Suspensie ultra confortabila
  • Materiale/finisari/aspect interior
  • Ergonomie precara
  • Spatii de stocare putine

Atunci când te afli în căutarea unei mașini de familie sunt șanse destul de mari ca designul exterior să nu se afle chiar în topul listei tale de priorități. Spațiul interior, versatilitatea, numărul de spații de stocare și confortul la rulare sunt elementele care punctează în favoarea unei mașini care trebuie să transporte familii întregi. Cu toate acestea nu ar fi corect să nu îi acord măcar o bilă albă lui C5 Tourer pentru modul inspirat în care a fost desenat. Un început promițător de test, dar francezul are nevoie de mai mult decât de o figură plăcută pentru a se vinde pe o piață în care clienții privesc breakul mai degrabă ca pe un compromis decât o soluție.

Cum e înăuntru?

Prima impresia când te urci în C5 Tourer este că francezii s-au zbătut destul de mult pentru a te impresiona. Volan cu centru fix, afișaj de bord combinat analog/digital plus un set de scaune foarte elaborate ca design (mai târziu vei afla că nu doar arată bine ci sunt și foarte confortabile). A doua impresie nu dezamăgește, materialele sunt de bună calitate, finisările asemenea, culorile sunt foarte plăcute și totul îți lasă impresia că cineva a înțeles în sfârșit că habitaclul este locul în care șoferii își petrec cel mai mult timp. Acum că ești mulțumit cu tot ce se află pe lângă tine e cazul să te faci confortabil la volan, scaunul te strânge exact cum trebuie, iar vizibilitatea în toate direcțiile este bună. Ești pregătit să pleci și apare prima problemă. Unde pui telefoanele, portofelul și sticla cu apă?

Există câteva spații de depozitare în consola centrală, dar odată ce le deschizi îți dai seama că sunt atât de mici încât probabil au fost puse acolo ca să umple niște goluri care au rămas în bord. Resemnat, pui tot ce ai prin buzunarele portierelor. Eviți cotiera pentru că acolo a fost plasat în mod cu totul inexplicabil singurul suport de pahare pentru pasagerii din față. Îmi vine greu să cred că oamenii care au gândit o lumină pentru portbagaj care dublează ca lanternă sunt aceiași care nu au considerat că spațiile de stocare sunt importante (mai ales la un break…).

Pasagerii din spate nu se plâng, ei au spațiu suficient atât la cap cât și la picioare. Poți așeza chiar și trei adulți pe banchetă, dar asta implică un ușor compromis la nivel de spațiu pentru umeri. Nu e chiar înghesuială, dar se simte că mașina preferă patru în loc de cinci. Portbagajul măsoară 535 l în varianta standard sau 1.490 l cu bancheta rabatată. Un Mondeo Break stă un pic mai bine la acest capitol cu precizarea că americanul nu are un buton care poate coborâ electric pragul de încărcare. Atunci când folosești mașina pentru a transporta obiecte mai grele acest sistem se dovedește chiar foarte folositor.

Docilitate franțuzească

Ai de ales între patru motorizări pentru C5 Tourer, una pe benzină și trei diesel de 110 CP, 138 CP și 163 CP. Dat fiind greutatea de aproape 1.700 kg la gol cel mai bine ar fi să luăm în calcul ultimele două versiuni diesel. Cel puțin în România, țara în care trei autostrăzi însumează impresionanta cifră de 300 km, ai nevoie de un motor care să nu îți dea emoții în depășiri. Unitatea de 138 CP stă cel mai bine la capitolul autonomie și, dacă nu vrei să plătești diferența de preț până la versiunea mai puternică, va satisface pretențiile dinamice ale majorității clienților.

Desigur mă refer la o ținută de drum relaxată și sigură, mașinile produse de Citroen fiind cunoscute în special pentru aceaste caracteristici. Dacă vrei cutia automată și suspensia pneumatică (ar fi păcat să nu te bucuri de maximul de confort pe care ți-l poate oferi aceasta mașină) trebuie să alegi motorul mai mare (163 CP), singurul disponibil în această configurație. Cu reducerea oferită de Citroen el te va costa 26.040 euro cu TVA inclus, deloc rău!

Date tehnice: Citroen
C5 Tourer
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.0 HDi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1680/2155
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4830/1860/1460
Ampatament 2815
Volum portbagaj [l] 535 (1490)
Motor si transmisie
Tip motor 2.0 HDi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1997
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 102(138)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 340/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 198
0-100 km/h [s] 13.3
Consum urban/extra/mixt 10/5.6/7.2
Emisii CO2 [g/km] 155

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top