Citroen C5 Tourer scoate în evidență, încă o dată, reticența inexplicabilă a românilor vis-a-vis de break-uri.
Odată cu apariția actualei generații C5, atât în versiunea berlină, cât și în cea Tourer, clasa medie a avut doar de câștigat la capitolul accent pus pe design și proporționalitate. Versiunea revizuită (face lift) a lui C5 Tourer nu face decât să aducă un plus de rafinament unui automobil care oricum se distingea printre concurenții săi.
Modificările au vizat preponderent componente mai puțin vizibile, de sub panourile frumos desenate ale caroseriei, dar nu a fost trecut cu vederea nici aspectul exterior. Farurile au fost restilizate, incorporând acum lumini de zi cu LED, iar stopurile au de asemenea un nou desen. Mici modificări se consemnează și la spoilerul din față al automobilului.
La interior se observă o atenție mai mare acordată finisajelor. Chiar dacă nu au fost executate modificări radicale ca design, materialele sunt mai bune calitativ și sunt folosite noi scheme cromatice. Impresionează plafonul panoramic, o opțiune excelentă pentru amatorii drumețiilor prelungite. Sub capotă, motorizările existente au fost optimizate și au primit noi omologări Euro5. Modificările efectuate au adus după sine o scădere atât a consumului de combustibil (aproximativ 7l/100 km în ciclul combinat), cât și a emisiilor poluante.
Toate schimbările se dovedesc de bun augur când pornești la drum cu noul model. Consumul redus, rafinamentul propulsorului de 2 litri (163 CP) și confortul deosebit oferit de sistemul de suspensie pneumatic (marcă înregistrată Citroen) fac din C5 Tourer un partener ideal pentru deplasări pe distanțe medii și lungi. Doar funcționarea uneori imprecisă a transmisiei automate știrbește din plăcerea plimbărilor la volanul stilatei franțuzoaice.
Dacă am amintit de suspensie, trebuie precizat și faptul că pe denivelările scurte, aceasta își arată limitele, fiind o idee prea brutală și zgomotoasă, dar acest aspect este eclipsat de funcționarea ei în rest. Deoarece s-a urmărit cu precădere oferirea unui maxim de confort pasagerilor, latura dinamică a avut de suferit, dar C5 Tourer nu este nici pe departe genul de automobil de la care să ai pretenția unui comportament foarte sportiv pe șosea.
Date tehnice: | Citroen C5 Tourer |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 HDi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1655/2245 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4829/1853/1512 |
Ampatament | 2815 |
Volum portbagaj [l] | 533 (1490) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 HDi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1997 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 120(163)/3750 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 340/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 208 |
0-100 km/h [s] | 11.3 |
Consum urban/extra/mixt | 8.2/5.1/6.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 179 |