Citroen nu renunță la segmentul sedanurilor medii. Totuși, odată cu noul Citroen C5 X, francezii redefinesc noțiunea de ”sedan” și o duc spre shooting-brake și crossover.
Bun venit în noua eră Citroen, cu elemente de design complexe și forme senzuale! Noul Citroen C5 X arată de parcă ne-am fi imaginat un C4 shooting-brake supradimensionat. Silueta de shooting-brake îmbină avantajele unui aspect rafinat, combinat cu un spațiu interior de break. Consola față scurtă, împreună cu cea spate extinsă, precum și plafonul prelungit dioncolo de lunetă și eleronul discret accentuează eleganța modelului.
Totuși, Citroen C5 X are și o latură dură, subliniată de protecțiile interioare din plastic negru și de pasajele supradimensionate ale roților, care amintesc de lumea crossoverelor. Toate versiunile vor beneficia de tehnologie full-LED.
Gabaritul lui Citroen C5 X
Dimensiunile exterioare sunt 4805 mm lungime, 1865 mm lățime și 1485 mm înălțime, și astfel C5 X este mai lung, mai lat și mai scund decât un Volkswagen Passat Variant. De asemenea, ampatamentul de 2785 mm promite o stabilitate bună și un confort pe măsură.
Până acolo, însă, gabaritul asigură un spațiu interior mare și un portbagaj pe măsură. C5 X oferă ”un spațiu pentru picioare excepțional, o lățime confortabilă și un spațiu pentru cap generos”, spun francezii, fără a da cifre. Un plafon panoramic este disponibil opțional, și, împreună cu geamurile care se ”înlănțuie la 360°”, inundă înteriorul cu lumină. Toate geamurile laterale sunt laminate, asigurând o izolare fonică exemplară.
În premieră absolută, C5 X plug-in hybrid vine cu suspensie adaptivă Citroen Advanced Comfort, cu trei moduri de funcționare. Aceasta asigură nu numai confort superior, ci și control mai bun pe viraje. Variantele standard ale lui C5 X vin cu suspensie Citroen Advanced Comfort.
Șoferul primește un ecran central tactil HD, de 12 inchi, precum și instrumentar digital, a cărui diagonală nu a fost dezvăluită. Sunt disponibile patru mufe USB-C și încărcare wireless pentru telefon. De asemenea, sistemul de camere panoramic permite afișarea imaginii de 360° ”bird’s eye view”.
Pachetul sistemelor de asistență ale lui C5 X include Highway Driver Assist, care combină pilotul automat adaptiv, asistemtul activ de bandă și funcția Stop&Go, permițând rularea autonomă de Nivel 2.
Portbagajul oferă 545 l, iar la rabatarea banchetei volumul crește la 1640 l, în timp ce suprafața rămâne plană. Hayonul electric are funcție hands-free.
Motorizări
Legat de motorizări, singura la care face referire Citroen este plug-in hybridul de 225 CP, care permite o rulare pur electrică de peste 50 km și atingerea a 135 km/h fără emisii. Sistemul dezvoltă 225 CP și, deși oficial nu sunt alte detalii, aproape sigur este cel de pe C5 Aircross. Deci bateria are 13,2 kWh și se încarcă la 7,4 kW în 110 minute. Motorul termic turbo, de 1,6 l (179 CP), este combinat cu un motor electric de 109 CP.
Cu siguranță, Citroen C5 X va dispune și de motoare termice.