Citroen Ami – multe inovații pentru doar 2,4m. Este mic, dar cifrele îl vor ajuta să devină mare. AMI este încă unn exemplu frumos din acea nonconformitate care face partedin ADN-ul de marcă Citroen.
Foto: Quattroruote
Ami, declinația de serie a conceptului Ami One prezentat în urmă cu un an răspunde așteptărilor de mobilitate în contextul noilor nevoi urbane. Citycar: Citroen Ami – multe inovații pentru doar 2,4m
Este omologat ca cvadriciclu ce poate fi condus cu permis de motocicletă. Citroen Ami un model cu multe inovații pentru doar 2,4m. Ideal pentru a fi închiriat sau achiziționat la un preț accesibil: 6.900euro.
Ami vine cu o agresivă politică de tăiere a costurilor: 100% electric, baterie mică, consum 5,5kWh, autonomie de 70km, reîncărcabil în trei ore la o priză normală.
Cu o lungime de numai 2,41m (cu 30cm mai puțin decât Smart Fortwo), dar cu 1,52m înălțime, oferă spațiu suficient pentru două persoane și un mic spațiu pentru bagaje.
Privind caroseria observăm suficiente indicii despre strategia axată pe economii.
S-au folosit numeroase elemente interschimbabile pentru a reduce astfel numărul de matrițe: ansamblul care inlcude bara de protecție, carcasa farurilor și aripile laterale simetric față/spate. Același lucru se observă la zonele laterale, uși, praguri de protecție etc.
Toate sunt în același timp simple și ingenioase, în cel mai bun spririt democratic inagurat de 2CV.
Cei pasionați de filologie se mai pot distra căutând și alte influențe, precum cele ale conceptului Tris proiectat de Leonardo Fioravanti în 2009.
Te-ar mai putea interesa:
Ce mașini electrice au cumpărat românii în 2020?
Programul Rabla Plus pentru achiziția de automobile electrice 2020
Stații electrice de încăracare în București