Diferențiale blocabile, reductoare și gardă mare la sol: off-roaderii ajung acolo unde alții nici nu visează!
Alegerea noastră: Toyota Land Cruiser
Are peste 60 de ani în spate și încă păstrează conceptul clasic, cu șasiu separat și punte spate rigidă: Land Cruiser rămâne un etalon în clasă. Ultima generație primește un motor diesel de 2,8 litri și 177 CP, combinat fie cu transmisia manuală, fie cu cea automată, ambele cu șase trepte. Pasagerii sunt tratați regește: tapițeria din piele pe toate cele șapte locuri, inserțiile din lemn, sistemul de infotainment modern și suspensia adaptivă transformă călătoria într-o experiență greu de uitat. Ultimul facelift a adus lumini de zi LED, sistem de navigație ameliorat, conectivitate Wi-Fi și recunoașterea comenzilor vocale.
Recomandarea noastră: 2.8 D 177 CP Putere: 177 CP Preț: de la 52.947 euro
Competitorii din acest segment
JEEP WRANGLER
Urmașul de drept al celebrului Willy’s este considerat Wrangler. Acesta a evoluat și are și versiuni cu patru portiere și multe avantaje tehnice, mai greu de găsit pe piață, cum ar fi diferențiale blocante pentru ambele punți.
Recomandarea noastră: Wrangler Rubicon Unlimited automat Putere: 200 CP Preț: de la 35.340 euro
LAND ROVER DISCOVERY
Platforma complet nouă a permis reducerea masei cu 480 kg. Dispune de suspensie pneumatică și două tipuri de tracțiune integrală. Nou: bi-turbo diesel de 2 litri și 240 CP.
Recomandarea noastră: 2.0 TD4 Ingenium 240 CP Putere: 180-340 CP Preț: nc
MITSUBISHI PAJERO
Cel mai galonat autovehicul din istoria Raliului Paris-Dakar are soluții tehnice care încă n-au fost ajunse de concurenții săi. Este disponibil cu o singură versiune de motorizare, de 3,2 litri, dar este vândut ca autoutilitară (N1), fapt ce ajută mult la scăderea impozitelor și timbrului de mediu.
Recomandarea noastră: Pajero 5D N1 Instyle Putere: 190 CP Preț: de la 45.348 euro
MERCEDES G-CLASS
Lansat în 1979, Mercedes G-Class este cel mai luxos off-roader veritabil, beneficiind de trei diferențiale blocabile de la bord și caroserie cu șasiu separat. De curând, interiorul a fost modernizat, planșa de bord având instrumente de bord noi și ultima generație a centralei Comand, disponibilă standard. Motorul V8 biturbo de 4 litri și 422 CP și suspensia adaptivă sunt noi. Și bestsellerul G 350 d a fost revizuit având acum 245 CP.
Recomandarea noastră: G 350 d Putere: 245-570 CP Preț: de la 91.398 CP
SUZUKI JIMNY
Este cel mai mic off-roader veritabil, construit după reguli vechi cu șasiu separat. Este totodată una dintre cele mai versatile mașini urbane deoarece, mulțumită lungimii sale de numai 3,5 metri, se descurcă cel mai bine în jungla urbană dintre toate mașinile de teren de pe piață. Ce-i drept, nici nu oferă vreun confort deosebit. De fapt, nu prea oferă confort. Dar are aer condiționat și airbag. Plus că se cațără admirabil pe teren accidentat.
Recomandarea noastră: 1.3 Comfort Putere: 85 CP Preț: de la 14.500 euro