Datele DRPCIV arată că în luna aprilie au fost înmatriculate în România 9.272 autovehicule noi (autoturisme și vehicule comerciale), cu 76,9% mai multe decât în luna similară a lui 2020.
Datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), citate de APIA, arată că piața auto a crescut major (76,9%) în luna aprilie. Din totalul înmatriculărilor de vehicule noi, 6.862 au fost autoturisme, a căror creștere față de luna aprilie 2020, când au
fost înmatriculate 4.321 unități, este de 58,8%.
Deși cifrele arată, fără îndoială, majorarea vânzărilor, raportarea la anul trecut poate fi înșelătoare. Asta pentru că primăvara anului 2020 s-a aflat sub semnul pandemiei și al restricțiilor care au impus, în anumite perioade, inclusiv închiderea showroom-urilor auto. În acest context, este mult mai relevantă raportarea înmatriculărilor din 2021 celor din 2019. Cum în aprilie 2019 intrau în circulație 8.691 de autoturisme noi, rezultă că piața s-a majorat în aprilie 2021 față de aprilie 2019 cu 6,27%.
În ciuda creșterii din aprilie, piața autoturismelor rămâne, pe totalul primelor patru luni, în teritoriu negativ. Astfel, cu 27.624 de autoturisme înmatriculate în perioada ianuarie – aprilie 2021, piața auto se află în scădere cu 14,48% față de perioada similară din 2020 și cu nu mai puțin de 37,19% față de primele patru luni din 2019.
Dincolo de modalităție de raportare a pieței auto, este demn de remarcat că marca Dacia, liderul absolut al vânzărilor de la noi a vândut în acest an 5.447 de mașini, în scădere cu 38,3% față de perioada ianuarie – aprilie din 2020. Marca de pe locul secund în clasamentul vânzărilor, Skoda, cu 2.461 de unități, este și ea în scădere (-11,4%). În schimb, pe ocurile trei și patru se află două mărci aflate în plin avânt. Astfel, cele 2.372 de autoturisme Toyota înmatriculate în acest an corespund unei creșteri cu 39%, iar cele 2.365 unități Ford unei majorări cu 37%. Pe locul cinci se află Hyundai cu 2.224 de unități.
După cum se poate observa, în acest an din Top 5 au dispărut mărci importante precum Volkswagen, Renault, Opel sau Peugeot.
– APIA: Românii cumpără tot mai multe mașini electrificate
– Piața auto europeană crește, dar România rămâne pe trend descendent