GM va colabora cu Honda pentru dezvoltarea generaţiei viitoare de tehnologii pe bază de celule de carburant. Obiectivul este producerea de celule de carburant şi hidrogen rentabile din punct de vedere comercial, până în 2020.
General Motors şi Honda au anunţat încheierea unui contract cadru pe termen lung, definitiv, de colaborare pentru dezvoltarea generaţiei viitoare de sisteme de celule de carburant şi de tehnologii de stocare a hidrogenului, în intervalul de timp până în anul 2020. Se preconizează că succesul colaborării va fi asigurat prin împărtăşirea cunoştinţelor, a economiilor de scară şi adoptarea unor strategii comune de aprovizionare.
GM şi Honda intenţionează să colaboreze cu toate părţile implicate pentru a dezvolta în continuare infrastructura de alimentare, care este de o importanţă majoră pentru viabilitatea pe termen lung şi acceptarea autovehiculelor cu celule de carburant de către clienţi.
GM şi Honda sunt lideri recunoscuţi în domeniul propulsiei cu celule cu carburant. Conform Clean Energy Patent Growth Index, GM şi Honda deţin locul 1, respectiv locul 2 în ceea ce priveşte numărul total al brevetelor referitoare la celulele de carburant înregistrate în perioada 2002 – 2012, de peste 1.200 pentru ambele companii.
„Colaborarea are la bază punctele forte ale Honda şi GM, în calitate de lideri în domeniul tehnologiei celulelor de hidrogen”, a declarat Dan Akerson, preşedinte şi director general al GM. „Suntem convinşi că această colaborare este cel mai bun mod de a dezvolta această tehnologie importantă, cu potenţial de a contribui la reducerea dependenţei de petrol şi de a asigura o mobilitate durabilă.”
Takanobu Ito, preşedinte şi director general al companiei Honda Motor Co. Ltd., a declarat: „Faţă de celelalte tehnologii cu emisii zero de CO2, autovehiculele electrice cu celule de carburant au avantajul decisiv al autonomiei de funcţionare şi al intervalului de realimentare, la fel de bune ca în cazul autovehiculelor pe benzină convenţionale. Honda şi GM sunt nerăbdătoare să accelereze penetrarea pe piaţă a acestei tehnologii ecologice şi extrem de importante pentru mobilitate, iar eu de-abia aştept începerea acestei colaborări, pentru a fuziona tehnologiile noastre lidere în domeniul celulelor de carburant şi a crea un sistem avansat, care va fi în acelaşi timp mai performant şi mai accesibil.”
Project Driveway, programul GM lansat în 2007, a atins aproape 3 milioane de mile parcurse în lumea reală, cu ajutorul unei flote de 119 autovehicule cu propulsie pe bază de hidrogen, mai mult decât a realizat orice alt producător auto.
Honda a început programul de leasing pentru modelul Honda FCX în 2002 şi a asigurat 85 de autovehicule pentru SUA şi Japonia, inclusiv succesorul acestuia, modelul FCX Clarity, care a fost desemnat „Autovehiculul ecologic al anului 2009”. Honda a livrat aceste autovehicule unor clienţi din SUA şi a colectat date valoroase referitoare la utilizarea autovehiculelor electrice cu celule cu carburant.
După cum s-a anunţat deja, Honda intenţionează să lanseze succesorul modelului FCX Clarity în Japonia şi în SUA în 2015, iar apoi în Europa. GM îşi va anunţa ulterior planurile referitoare la producţia de celule de carburant.
Tehnologia celulelor de carburant asigură răspunsuri pentru multe dintre provocările asociate automobilelor în momentul de faţă: dependenţa de petrol, emisiile, eficienţa, autonomia de funcţionare şi intervalele de realimentare. Autovehiculele cu celule de carburant pot funcţiona pe bază de hidrogen regenerabil, obţinut din surse cum ar fi energia vântului sau biomasa. Singurele emisii ale autovehiculelor cu celule de carburant sunt vaporii de apă.
În plus, autovehiculele cu celule de carburant pot avea o autonomie de funcţionare de până la 400 de mile, pot fi realimentate în doar trei minute, iar tehnologia de propulsie poate fi utilizată pentru autovehicule de dimensiuni mici, medii şi mari.