Comisia Europeană consideră că grupurile Daimler, BMW și Volkswagen – acesta din urmă prin mărcile Volkswagen, Audi și Porsche -, au format un cartel și au decis să nu reducă emisiile de oxizi de azot atât cât era posibil.
Ca urmare, grupurile BMW și Volkswagen au fost amendate cu 875.189.000 de euro, iar grupul Daimler, pentru că a dezvăluit existența cartelului, nu a fost amendat. Oficialii CE notează că „toate părțile și-au recunoscut implicarea în cartel și au fost de acord să soluționeze cazul”.
Comisia Europeană a amendat cu 502 milioane de euro constructorul auto german Volkswagen şi cu 373 milioane de euro BMW, pentru că au limitat concurenţa în domeniul sistemelor de epurare a gazelor de eşapament ale automobilelor diesel.
Executivul comunitar a explicat că Volkswagen, BMW şi Daimler, producătorul mărcilor Mercedes-Benz și smart, „s-au întâlnit în mod frecvent în cadrul unor reuniuni tehnice pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective (SCR) care elimină emisiile nocive de oxid de azot din gazele de eşapament ale maşinilor cu motor diesel, prin injectarea de uree (cunoscută sub numele de AdBlue)”.
Timp de mai mult de cinci ani, între 2009 şi 2014, companiile respective s-au înţeles între ele să nu meargă dincolo de ceea ce s-a convenit în standardele UE de emisii deși dețineau tehnologia necesară.
„Aceste companii posedau tehnologia necesară pentru a reduce emisiile nocive dincolo de ceea ce era obligatoriu legal în normele de poluare ale UE. Însă au evitat să se concureze, prin utilizarea întregului potenţial al tehnologiei pentru a merge mai departe decât ceea ce era cerut prin lege”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Comisia Europeană urmează să propună în data de 14 iulie o înăsprire a normelor privind emisiile de CO2, ceea ce ar urma să conducă la eliminarea tuturor motoarelor cu ardere internă, în următorul deceniu, în beneficiul automobilelor electrice, în ideea de a lupta împotriva schimbărilor climatice.
– Dieselgate revine: Justiția franceză acuză Renault și Volkswagen
– VDA şi-a redus estimările privind ritmul de creştere a producţiei de autovehicule din Germania