Competiţia „Cel mai 4×4” din România, ediția a XVIII-a

Cel mai 4x4

Dacia Duster este „Cel mai 4×4 SUV” din România, în timp ce categoria SUV Premium a fost adjudecată de Jaguar E-Pace. Jeep Renegade a fost ales „Cel mai 4×4 off-road” din România, iar Mercedes-Benz X-Class a câștigat la categoria pick-up. 

 

După ce la finalul anului trecut Dacia Duster a primit titlul Mașina Anului 2018 în România, a doua generație a SUV-ul românesc a fost încoronat și cu titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România. Victoria a fost una clară în fața unor competitori puternici din noul val al SUV-urilor: Hyundai Kona, Mitsubishi Eclipse Cross, Kia Sorento și Renault Koleos.

Cel mai 4x4

 

Succesul de care se bucură modelul produs în România este unul entuziasmant pentru Dacia, Duster fiind apreciat ca un best buy datorită infuziei de tehnologie, câteva sisteme fiind în premieră pentru marca Dacia, în condițiile menținerii unui preț atractiv și a capacităților excelente în off-road.

 

 

 

„Suntem mândri de acest premiu, care vine ca o confirmare a calităților de veritabil off-roader al Noului Duster. Dincolo de designul atrăgător și de pachetul generos de echipare, SUV-ul Dacia face încă odată dovada comportamentului agil și sigur în off-road care l-a consacrat în segmentul său. Suntem cu atât mai onorați cu cât acest premiu este acordat de un juriu de specialiști incontestabili ai domeniului auto din România”, a declarat Silviu Sepciu, Șef Departament Comunicare Dacia.

 

„Cel mai 4×4 SUV Premium” din România în 2018 este Jaguar E-Pace, primul SUV compact al constructorului britanic, apreciat pentru tratamentul premium specific mărcii și dinamica la un nivel foarte bun.

 

„Modelul E-PACE este primul SUV compact realizat de marca Jaguar, ce reprezintă o combinație perfect echilibrată între eleganță, agilitate și sportivitate. Este modelul care va schimba viitorul mărcii Jaguar atât din punct de vedere al vânzărilor cât și al precepției asupra brandului, intrând pentru prima dată în categoria SUV-urilor compacte, lucru care a fost apreciat de catre jurnaliștii de specialitate în cadrul evenimentului “Cel mai 4×4”, ediția 2018. Suntem onorați de faptul că modelul Jaguar E-PACE a obținut punctajul maxim în categoria “SUV Premium”, distincție ce ne reconfirmă încrederea în acest model și le mulțumim, pe acestă cale, organizatorilor competiției.”, a declarat Adrian Ciurea, Director Executiv Premium Auto – Importatorul oficial Jaguar Land Rover pentru România.  

Cel mai 4x4

 

Anul acesta, Jeep Renegade Trailhawk a fost încoronat „Cel mai 4×4 Off-Road”, după ce la ediția anterioară a fost depășit de fratele mai mare, Wrangler, care a schimbat de curând generația. Renegade Trailhawk s-a dovedit foarte capabil în teren greu, datorită gărzii la sol generoase și sistemelor specifice pentru off-road, perfecționate de-a lungul timpului de marca americană ale cărei automobile au ajuns sinonime cu aventura în afara asfaltului.

 

Legendarele abilități în offroad ale mărcii Jeep® încă scriu istorie, iar dovadă stau toate edițiile “Cel mai 4×4”  la care marca noastră a atras cele mai importante premii ale juriului. Vă mulțumim pentru o nouă confirmare adusă modelelor noastre, care le certifică tuturor clienților noștri alegerile făcute și care amplifică, totodată, poziția mărcii Jeep pe piață.

Ne bucurăm să putem reafirma prestigiul și performanța modelului Renegade Trailhawk, prin intermediul distincției Cel mai 4×4 Off-Road din România”.“, a declarat Narcis Ghiță, CEO Auto Italia

 

Cel mai 4x4

 

Premiul pentru „Cel mai 4×4 Pick-up” i-a revenit în 2018 noului Mercedes X-Class. Aflat la prima aventură în terenul pick-up-urilor, Mercedes a reușit să creeze unul solid, cu foarte bune capacități în off-road, dar care păstrează atributele de imagine, confort și tehnologie specifice mărcii germane. Juriul a apreciat în mod deosebit atmosfera interiorului și echipamentele pe care le întâlnim și în cazul SUV-urilor Mercedes, plus aspectul practic de necontestat.

 

Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele prezente au intrat în vânzare în România în primul semestru al anului 2018. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită, nefiind permise îmbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, inclusiv în privința pneurilor, mașinile au fost echipate standard.

 

Cel mai 4x4Anul acesta, atât probele on-road cât și off-road s-au desfășurat în locații din zona Câmpulung Muscel. Testele pe asfalt au avut loc pe traseul de VTM dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante. Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lerești. Locația a oferit toate ingredientele necesare evaluării în teren accidentat a mașinilor, membrii juriului având la dispoziție secțiuni cu noroi, piatră, zone pentru încrucișarea punților, urcări și coborâri abrupte, macadam.

 

Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 16 şi 17 iunie de către membrii juriului cu automobilele nominalizate în competiţie.

 

Competiţia „Cel mai 4×4” din România a ajuns la a XVIII-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.

Cel mai 4x4

În cele 17 ediții precedente, producătorii asiatici au înregistrat 23 de  victorii, cei europeni 18 victorii, iar americanii cinci. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (9 victorii), urmat de Land Rover cu șapte victorii.

 

Ca și concluzie a ediției 2018 a concursului „Cel mai 4×4” juriul a notat faptul că, pe lângă sistemele de infotainment și conectivitate, care încep să fie implementate și modelelor utilitare, electronica joacă un rol tot mai important în gestionarea sistemelor mecanice de tracțiune integrală, cu rezultate excelente în teren accidentat, singurele limitări fiind date de garda la sol și tipul pneurilor de stradă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top