C-BEV este numele conceptului ce anunţă viitorul Audi Q6 e-tron, fratele cu aer de coupe şi propulsie 100% electrică al noului Q7. Aşteptat pe piaţa în maximum doi ani, noul SUV va fi poziţionat între actualul Q5 şi noul Q7, ca un rival direct pentru Tesla Model X.
Plasat în eşalonul premium al clasei mari, viitorul Audi Q6 va avea o autonomie de cel puţin 500 kilometri, cinci locuri şi un design nou, foarte atrăgător, ancorat într-un limbaj dedicat exclusiv gamei e-tron. Noul SUV va fi construit pe a doua generaţie a platformei modulare MLB 2.
Publicaţia germană Auto motor und sport a publicat deja un set de imagini semi-oficiale ale prototipului aşteptat să debuteze în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. Acestea înfăţişează un SUV cu o siluetă aerodinamică, cu un Cx revoluţionar de 0,30, puternic contrastantă cu pasajele proeminente ale roţilor şi blocurile optice fine. Designul noului Q6 e-tron preia ad-literam liniile proaspete, inaugurate de conceptul Prologue Avant, lansat la Geneva.
Audi Q6 e-tron va fi animat de acelaşi sistem de propulsie 100% electric prezent şi pe versiunea de serie a supercarului R8 e-tron. Spre deosebire de R8, însă, Q6 va fi echipat cu trei şi nu cu două motoare electrice. Dacă primul motor este integrat în cutia de viteze, celelalte două sunt grefate pe puntea spate, angrenând fiecare dintre roţile corespondente.
Bateriile Li-Ion de 90 kWh vor fi montate jos pe podea, pentru un centru cât mai coborât de greutate al caroseriei făurită dintr-un mix inteligent de oţel, aluminiu şi CFRP (fibră de carbon ranforsată cu materiale plastice).
Surse neoficiale anunţă o putere maximă de peste 500 CP, valoare ce sugerează performanţe demne de o maşină sport veritabilă. Adevărul va ieşi la iveală peste mai puţin de două luni, la Salonul Auto de la Frankfurt.