Marca Volkswagen continuă extinderea gamei de modele electrice prin conceptul ID.2all, precursorul unui model de serie cu un preț de bază sub 25.000 de euro.
Germanii de la Volkswagen au prezentat conceptul ID.2all, un vehicul mai mic decât ID.3, care va da naștere în 2025 unui model de serie cu preț redus și autonomie maximă de până la 450 km.
Conform oficialilor mărcii germane, versiunea de serie va avea la bază platforma MEB Entry și va face parte dintre cele zece noi modele electrice pe care Volkswagen le va lansa până în 2026.
Surprinzător, noul concept prezentat de Volkswagen lasă deoparte aspectul retro al ID.Life, vehicul prezentat sub forma unui studiu de design de compania germană la expoziția auto de la Munchen din 2021. Spre deosebire de ID.Life, studiu care ar fi trebuit să devină precursorul modelelor de clasă mică ale Volkswagen, noul concept ID.2all are un aspect mult mai modern și mai apropiat de cel al restului gamei de modele electrice a mărcii.
Pe lângă designul neașteptat al ID.2all, poate cea mai importantă informație oferită de Thomas Schaefer, CEO al mărcii Volkswagen, în timpul prezentării vehiculului este legată de prețul de bază al variantei de serie. Acesta nu ar trebui să depășească 25.000 de euro.
Pentru a atinge acest deziderat, cei de la Volkswagen mizează pe un volum mare al vânzărilor generat atât de urmașul lui ID.2all cât și de „frații” săi purtând mărcile Cupra și Skoda. În plus, faptul că toate cele trei modele vor fi asamblate în Spania, garantează costuri de producție mai reduse.
Este important de menționat că, în baza celor declarate de oficialii Volkswagen, conceptul ID.2all va da naștere și unui al doilea model al mărcii germane. Prin urmare, este posibil ca acest concept să fie atât precursorul ID.2 (model cu un preț de bază de 25.000 de euro), cât și al unui viitor ID.1, vehicul care ar trebui să aibă un preț chiar mai mic, în zona a 20.000 de euro.
Despre acesta din urmă, Thomas Schaefer a declarat că dezvoltarea sa astfel încât să se încadreze în limita de preț stabilită este o „provocare mai mare” decât realizarea ID.2.
„ID2all oferă nu numai o previzualizare a primei noastre mașini electrice sub 25.000 de euro, ci și a noului nostru limbaj de design”, a menționat șeful mărcii Volkswagen.
Deocamdată, conform informațiilor oferite în momentul prezentării ID.2all, lungimea conceptului este de 4.050 mm, similară cu cea a cunoscutului Polo. Grație sistemului motopropulsor electric, mai mic, și a amplasării bateriilor sub podea (coroborată cu lipsa rezervorului de combustibil) portbagajul va putea îngloba 490 de litri față de doar 351 de litri în cazul lui Polo.
Datele tehnice puse la dispoziție de inginerii Volkswagen arată că ID.2all și, prin urmare, modelele care vor deriva din acesta, au un pachet de baterii care asigură deplasarea fără reîncărcare pe o distanță de circa 450 km. Deși nu a fost menționată capacitatea bateriei, este de așteptat ca aceasta să fie de circa 57 kWh.
Foarte important, sistemul de încărcare al mașinii permite alimentarea bateriilor de la 10% la 80% în doar 20 de minute. Motorul electric care dezvoltă 226 CP poate asigura o accelerație 0 – 100 km/h în 7 secunde și o viteză maximă de 160 km/h.
Până la prezentarea oficială a variantei de serie Volkswagen ID.2 în 2025, marca germană va oferi clienților un nou ID.3, ID.Buzz cu ampatament mărit și complet noul ID.7 care a fost dezvăluit sub camuflaj în timpul CES 2023 din Las Vegas. Pe lângă aceste modele care sunt aferente anului 2023, în următorii ani va urma atât un SUV compact cât și ID.1.
– Test Volkswagen Multivan – Mitul microbuzului negru
– Volkswagen ID.3 facelift: fotografii și informații oficiale