Rafinat, inovator şi excepţional de eficient: conceptul Saab PhoeniX prezintă elemente de design şi tehnologii care vor forma următoarea generaţie de maşini de la Saab.
Bazat pe o nouă arhitectură care va fi adoptată de următorul model Saab 9-3, PhoeniX introduce designul „aeromoţional”: o evocare vizuală a principiilor de proiectare aerodinamică şi a pasiunii pentru inovaţie care a inspirat creatorii primului autoturism Saab, emblematicul Ursaab.
PhoeniX adoptă forme de picătură de apă, de „metal lichid” şi un habitaclu din sticlă dramatic, inspirat de carlingile avioanelor cu reacţie, care dau o nouă expresie temelor de design „panoramic” şi bloc de gheaţă transparent specifice Saab.
Forma curată, puternică permiterea unui coeficient de rezistenţă a aerului extrem de redus, de numai 0,25 şi explorează potenţialul dirijării curenţilor de aer prin utilizarea unor elemente de aripă distinctive, montate lateral.
Portierele „fluture” asigură acces comod în habitaclul de 2+2 persoane în care simplitatea întâlneşte tehnologia. Dă o senzaţie minimalistă, „dezgolită”, incluzând o nouă exprimare a organizării în jurul şoferului tipică pentru Saab, precum şi debutul pe plan mondial a inovatorului sistem de divertisment, informare şi comunicaţii Saab, IQon. Conform tradiţiei Saab, conceptul are şi un portbagaj surprinzător de flexibil.
„PhoeniX defineşte un nou punct de referinţă pentru viitorul proiectării produselor Saab” – spune Jason Castriota, directorul executiv de proiectare al Saab Automobile. „El simbolizează renaşterea spiritului inovator şi pasiunii care au determinat Saab să construiască primul său automobil. Acum ducem mai departe ADN-ul vizual prin ceea de numim design „aeromoţional”, adăugând emoţie, putere şi fluiditate. Această estetică de proiectare va defini şi diferenţia viitoarele modele din portofoliul Saab.”
Sub caroseria unduioasă, Saab PhoeniX implementează un sistem de direcţie inovator, cu un ax spate acţionat electric combinat cu un sofisticat motor turbo pe benzină de 1,6 litri şi 200 CP. Rezultatul este o tracţiune integrală hibridă inteligentă care creşte plăcerea şofatului în timp de reduce consumul de combustibil. Consumul de combustibil şi emisiile CO2 pe ciclul combinat sunt estimate a fi doar 5,0 l/100 km şi 119 g/km.