Ferrari tocmai a lansat noul model-vedetă: F80. Pentru că mă lupt zilnic să devin miliardar, m-am jucat cu configuratorul acestuia și iată ce bijuterie mi-am creat!
Ferrari îl numește „supercar”. Tu poți să-i spui fără rezerve „hypercar”, pentru că cifrele îl plasează ușor în vârful acestui segment ultra-exclusivist. Să luăm doar o valoare: 0-200 km/h în 5,75 s, cu precizie de sutime. S-ar fi putut și mai repede, dar atât i-a permis lupta pe care puterea și aderența au dus-o cu inerția.
Are patru motoare, dintre care cel mai spectaculos este cel pe benzină: 3.0 litri, 900 CP, adică 300 CP/l. Mare parte din motor reprezintă o „copie” a celebrului 499P, care a câștigat în 2023 și 2024 cursa de 24h de la Le Mans. Acestuia i se mai adaugă două unități electrice pe puntea față și una intercalată în lanțul cinematic al motorului termic. Toate mai adaugă 300 CP.
Frânele sunt unice în rândul modelelor cu drept de circulație pe stradă. Împreună cu Brembo, Ferrari a dezvoltat elemente de fricțiune ce onțin fibre lungi de carbon. Acestea le dublează rezistența mecanică și cresc de trei ori conductivitatea termică. Celula de siguranță și zona centrală a plafonului sunt realizate din fibră de carbon. Cele două sub-cadre din față și spate sunt confecționate din aluminiu și prinse în structura de rezistență prin șuruburi din titan.
Ferrari-ul F80 din garajul meu
Toate exemplarele sunt deja vândute. Totuși, Ferrari a lăsat online configuratorul pentru ca săracii cu aspirații de miliardari să se simtă bine. M-au țintit perfect!
Așadar, cum arată pentru mine F80-ul ideal? În primul rând, trebuie să fie vopsit într-o culoare care să trișeze convenționalul. Să instige. O culoare precum acest British Racing Green (sau Green Jewel, așa cum îi spun italienii). Aceasta ar trebui asezonată cu restul culorilor drapelului Italiei și cu elemente închise la culoare, precum fibra de carbon.
La interior, pentru a se asorta ideal cu verdele caroseriei am ales un galben Modena pentru Alcantara. Scaunul retras al pasagerului va rămâne negru. Am ales să adaug accente pe scaun și centuri de siguranță roșii, pentru tușa tipică mărcii.