Vicepreședintele Dacia, Xavier Martinet, a confirmat o nouă modernizare a modelului electric Dacia Spring în 2024.
Ca la fiecare expoziție auto din ultimii ani – atâtea câte au fost date fiind condițiile – mașinile electrice au ocupat zone vaste de expunere. La Mondial de l`Auto din Paris, eveniment care a început pe 17 octombrie cu o primă zi dedicată presei, puținele mărci auto expozante au avut la stand cel puțin un model electric. Au existat, desigur, și standuri exclusiv „electrice”.
Astfel de la conceptele Renault 4ever și Renault 5, modelul de serie Renault Megane E-Tech Electric, Jeep Avenger, chinezeștile BYD Atto 3, Tang și Han, Ora Funky Cat și până la vietnamezele VinFast VF8 și VF9, vizitatorii pot descoperi la Paris atât prezentul cât și viitorul segmentului de mașini electrice.
Având un stand aproape egal ca dimensiuni cu cel al Renault pentru prima dată în istoria prezențelor sale la expozițiile auto internaționale, Dacia nu putea rata șansa de a prezenta modelul care face furori în Europa prin vânzările sale neașteptat de mari – Spring.
Aflat pe locul patru în clasamentul vânzărilor din segmentul european al mașinilor electrice, cu 3.699 de unități, Dacia Spring nu doar că a devenit un actor important, dar are și cea mai mare creștere dintre toate modelele aflate în Top 10. Conform JATO Dynamics, modelele aflate pe primele trei locuri în segmentul electricelor – Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq – au avut creșteri cuprinse între 20% și 89% în timp ce majorarea vânzărilor Dacia Spring a fost de 894%!
În acest context, într-o discuție cu câțiva jurnaliști români prezenți la Paris, Xavier Martinet, vicepreședinte Dacia având în subordine diviziile de vânzări și marketing, a declarat că prognozele grupului sale arată că „până la finalul anului vom avea 100.000 de comenzi pentru modelul Spring. (…) Per total media de vârstă a clienților Dacia este de circa 50 de ani, la fel ca în întreaga piață. Aici, mașina care iese în evidență este Spring. Aduce mulți clienți tineri. În România, de exemplu, media de vârstă a clienților Spring este chiar mai redusă decât în alte țări cu circa cinci ani”.
Deși principala țintă a departamentului de vânzări Dacia sunt persoanele fizice, oficialul susține că și „firmele care vor o mașină electrică aleg Spring pentru că este accesibilă și își face treaba. Ca idee, companiile de car-sharing ne cer tot mai multe mașini Dacia Spring”.
Printre considerațiile legate de vânzările mărcii Dacia și, mai ales, ale singurului său model electric, Xavier Martinet a dezvăluit și că un facelift „semnificativ” al modelului Spring este așteptat în 2024. Oficialul a făcut această afirmație în dorința de a justifica nevoia de a aduce vehiculul „la nivelul de calitate al celorlalte modele Dacia”.
„Poate că Spring nu reflectă cu exactitate calitatea percepută de clienți în cazul modelelor Sandero sau Duster. Tocmai de aceea am anunțat că vor exista evoluții succesive ale modelului electric Dacia. Am început deja de la prezentarea noii imagini de brand și se vorbește deja despre un facelift semnificativ în 2024. Deci lucrăm la Spring pentru a îl aduce la nivelul de calitate al celorlalte modele Dacia”, a declarat vicepreședintele Dacia.
De altfel, acesta a ținut să menționeze că Dacia Spring nu trebuie considerat un model chinezesc. „Dacia Spring nu este o mașină chinezească. Nu este un DongFeng. A fost dezvoltată de Alianța Renault – Nissan și a apărut mai întâi în India. Este acum produsă în China (n.n. – ca și mașini ale altor mărci prestigioase) pe o platformă electrică a Alianței. Și a fost modificată la centrele noastre tehnice pentru a putea fi vândută în Europa. Deci, Spring este o Dacia”, a menționat oficialul mărcii românești, parte a grupului francez Renault.
„Nu pot spune dacă viitorul model Spring va fi produs în altă parte. Nimic nu e stabilit. Deocamdată industria de mașini electrice este în China. Bateriile vin din China. Mai mult de 50% din valoarea unui vehicul electric are ca proveniență China. Asta e situația. Vom vedea în viitor ce va fi. Dacă Europa își dezvoltă industria de baterii și întregul ecosistem sunt posibile schimbări. Dar nimic nu este decis încă”, a încheiat Xavier Martinet.
În același context al mașinilor electrice, un alt oficial francez, al grupului Renault de această dată, a declarat că modelul Zoe nu va avea un succesor. Conform lui Fabrice Cambolive, director operațional al companiei franceze, Renault Zoe „va fi înlocuit, cândva, de viitoarele modele Renault 4 și Renault 5”.