Constructorii auto stau în expectativă după decizia istorică a Chinei

Printr-o decizie politică majoră, China va elimina treptat, pentru costructorii auto străini, limitarea deţinerilor de participaţii în companiile locale, deschizând astfel cea mai mare piaţă mondială a autovehiculelor.

Hotărârea Consiliului de planificare al Chinei, salutată deja de puternica industrie auto a Germaniei, prevede
eliminarea plafoanele de proprietate în 2018 pentru companiile care produc vehicule electrice şi plug-in
hibride, în 2020 pentru producătorii de autovehicule comerciale şi în 2022 pentru constructorii de automobile.

China a impus restricţii de proprietate în 1994, interzicând constructorilor auto străini să deţină o cotă mai
mare de 50% în companiile de pe piaţa locală. Aceştia au fost obligaţi să lucreze cu firmele chineze, care astfel
au fost sprijinite să concureze cu marii producători auto mondiali. De aici însă au rezultat şi o serie de
suspiciuni privind furtul de tehnologie de la constructorii străini.

Ce spun constructorii auto

Analiştii consideră că decizia marchează începutul unei noi tendinţe în comerţul chinezesc. Totuşi, primele
declaraţii ale producătorilor auto arată că aceştia nu se grăbesc să modifice structura colaborării cu firmele
autohtone, luând în calcul apariţia mai multor riscuri decât a unor posibile oportunităţi.

“Noi credem că un mediu de afaceri mai liber şi mai flexibil va fi benefic atât pentru companiile chineze, cât şi
pentru cele străine în China. BMW va continua să urmărească avantajele reciproce şi soluţiile win-win cu
partenerii locali”, a afirmat un purtător de cuvânt al BMW, cel mai mare exportator de vehicule din Statele
Unite în China.

BMW a adăugat că doreşte în continuare să extindă asociarea cu Brilliance Auto în compania de tip
joint-venture BBA şi poartă discuţii pentru a structura un nou parteneriat cu Great Wall Motors pentru marca Mini.

La rândul său, Volkswagen a transmis că va analiza cu atenţie dacă noua decizie va deschide noi oportunităţi
pentru mărcile sale, iar Daimler, compania-mamă a Mercedes-Benz, a anunţat că este mulţumită de modul în
care se derulează, în prezent, afacerile de pe piaţa chineză.

Nici General Motors nu intenţionează, cel puţin pe moment, să rupă legăturile cu partenerul local SAIC Motor
Corp, a declarat o sursă din interiorul grupului. Potrivit GM, creşterea sa în China a fost “rezultatul unei
colaborării cu parteneri de încredere. Vom continua să colaborăm cu aceştia pentru a furniza consumatorilor
produse şi servicii de înaltă calitate”.

Pentru Honda Motor Co, afacerea din China a crescut cu ajutorul unor parteneriate locale puternice. “În prezent
nu avem planuri de a ne schimba structura de capital în aceste joint-venture”, a spus un purtător de cuvânt al
companiei.

În companiile de tip join-venture, participaţiile sunt împărţite în mod egal (50%-50%) între cei doi parteneri.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, cu o producţie în 2017 de 29 de milioane de autoturisme şi
vehicule comerciale.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top