Noile norme WLTP sunt mai apropiate de condițiile reale de trafic dar încă nu reflectă situația reală. Revista Quattroruote a măsurat consumul real la 20 de mașini mici pe benzină în oraș, pe drum național și pe autostradă și vi le prezentăm acum pe cele mai economice.
Așa cum era de așteptat cele mai economice sunt motoarele în trei cilindri, topul nostru incluzând un singur model cu motor cu 4 cilindri (Suzuki Swift Sport).
Între cele 20 de modele, 3 sunt modele de clasă mini, 3 sunt SUV-uri de clasă mică, 2 sunt modele de clasă compactă și restul de 12 sunt modele de clasă mică.
Din păcate nu este niciun model Dacia în acest top.
Două mașini au consumat mai puțin decât anunță consumul oficial iar una a depășit destul de mult previziunile oficiale.
Haideți să vedem consumul real la 20 de mașini mici pe benzină.
1. Toyota Aygo 1.0 VVTi 5 uși (3 cilindri, 998 cmc, 72 CP)
Campionul absolut al eficienței la motoarele pe benzină este modelul de clasă mini Toyota Aygo echipat cu motorul 1.0 VVTi aspirat în trei cilindri de 1 litru și 72 CP.
Este un motor faimos care există din 1999 când a primit titlul de cel motorul anului 1999 la toate categoriile. A mai obținut apoi titlul de motorul anului la categoria sub 1 litru între 2007 și 2010.
Consumul mediu al acestui motor în test a fost de numai 5,35 l/100 km.Este cel mai eficient motor clasic pe benzină. De remarcat că diferența față de consumul oficial este destul de mică, de numai 0,55 l/100 km.
Consum în oraș 5,4 l/100 km
Consum pe drum național 4,30 l/100 km
Consum pe autostradă 6,33 l/100 km
Consum mediu 5,35 l/100 km
Consum oficial 4,8 l/100 km
Diferență față de consumul real 0,55 l/100 km