Cât consumă în realitate modelele Plug-In Hybrid? Consumul oficial nu are nicio legătură cu realitatea. Revista italiană Quattroruote a măsurat consumul real la 11 modele Plug-In Hybrid. Vă prezentăm în continuare consumul real la modelele Plug-In Hybrid.
Modelele Plug-In Hybrid reprezintă un compromis reușit între modelele convenționale și cele electrice pentru că le poți utiliza în mod pur electric pentru distanțe scurte în oraș de 30-40 km, iar în weekend poți parcurge distanțe lungi utilizând motorul termic.
Consumul real se măsoară în două situații: cu bateria încărcată și cu bateria descărcată. Este evident că situația cea mai favorabilă este cu bateria încărcată caz în care în primii 100 km consumul va fi foarte scăzut deoarece o parte din cei 100 km, între 20 și 50 km, sunt parcurși doar cu motorul electric, cel termic fiind oprit.
Chiar și noul ciclu WLTP, care este mai sever, ia în calcul situația cea mai favorabilă, cu bateria încărcată și măsoară consumul pe primii 100 km. Chiar și așa însă cifrele oficiale sunt foarte departe de realitate.
Revista italiană Quattroruote a măsurat consumul real în condițiile cele mai favorabile în care bateria este încărcată. Diferențele față de valorile oficiale sunt uriașe, mai ales în ceea ce privește mașinile de la locurile 4 până la 11. Iată în continuare consumul real la modelele Plug-In Hybrid.
Este evident că și noua metodă de măsurare WLTP nu are nicio relevanță pentru modelele Plug-In Hybrid, valorile reale fiind cu totul altele decât cele oficiale.
În al doilea rând cu mici excepții autonomiile electrice reale sunt destul de mici și opinia noastră este că o autonomie de 50 km este minimul decent care poate fi acceptat.
În al treilea rând dacă nu puteți încărca un Plug-In Hybrid acasă sau la servici la maxim două zile nu are rost să îl cumpărați. Cu bateria descărcată veți consuma foarte mult și acest tip de propulsie are sens doar dacă încărcați bateria la 1-2 zile.
Deoarece cu excepția lui Mercedes, nici un model Plug-In Hybrid nu are încărcare la DC și încărcarea la AC durează foarte mult deși bateriile sunt relativ mici comparativ cu o mașină electrică.
11. Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2.9 7,51 l/100 km
Numai eco nu poți să cataloghezi acest Porsche care dezvoltă 462 CP și la care diferența față de consumul real este de 4,61 l/100 km. Panamera 4 E-Hybrid 2.9 este în primul rând un hibrid de performanță. Motorul V6 turbo de 2,9 litri cu 330 CP și 450 Nm este cuplat cu un motor electric de 136 CP și 400 Nm și ambele livrează 462 CP și 700 Nm la puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte.
Bateria de 14 kWh ar trebui să ofere o autonomie cuprinsă între 25 și 51 km. În realitate autonomia este de 33 km în oraș și de 35 km pe drum național.
Consum în oraș 7,5 l/100 km
Consum pe drum național 7,22 l/100 km
Consum pe autostradă 9,76 l/100 km
Consum mediu real 7,51 l /100 km
Consum oficial 2,9 litri/100 km
Diferență față de consumul real 4,61 l/100 km
Autonomie electrică oficială 25-51 km
Autonomie electrică reală oraș 33 km
Autonomie electrică reală drum național 35 km
1 thought on “Consumul real la modelele Plug-In Hybrid”
Consumul dat de producatori este conform testelor WLTP care sunt facute pe primii 100 km si de aici consumul oficial de 1.5 litri/100 km pentru ca porneste cu bateria plina si jumatate din cei 100 km ii face pe electric. Daca cumperi o astfel de masina pentru a o folosi la naveta de 40-50 km cam acela este consumul atata timp cat zilnic reincarci bateria acasa. Real vorbind voi consuma benzina doar atunci cand ai uitat sa o incarci sau faci mai mult de 50 km fara a o reincarca. Daca are si modul de preincalzire pe electric cat este la incarcat nu trebuie sa porneasca motorul nici pentru a face caldura in habitaclu.