Colegii noștri de la publicația italiană Quattroruote au măsurat consumul real la 20 de automobile cu motorizare diesel. Iată rezultatele.
Chiar dacă motorul diesel a căzut în dizgrație, din ce în ce mai mulți automobiliști preferând să aleagă un automobil cu motor pe benzină sau cu sistem hybrid de propulsie, propulsoarele pe motorină rămân parte din oferta constructorilor auto.
Cele mai noi unități satisfac cele mai dure norme de poluare, iar dieselul rămâne la această oră cel mai eficient tip de motor. Însă, care sunt consumurile reale ale celor mai importante modele de pe piață. Chiar dacă noul standard WLTP i-a obligat pe constructori să declare consumuri oficiale mai apropiate de realitate, uneori există diferențe.
Cu ajutorul măsurătorilor efectuate de publicația Quattroruote trecem în revistă cele mai importante cifre. În cele 20 de automobile au intrat atât modele premium cât și de volum, din clasa mică și compactă, dar și SUV-uri.
În topul măsurătorulor efectuate de colegii din Italia, campionul absolut la consum a fost modelul Mercedes-Benz A-Klasse echipat cu motorizarea diesel de 1.5 litri. Aceasta este de origine Renault, dar pe modelul german, propulsorul s-a dovedit extrem de economic. Trebuie menționat că aceste cifre au fost înregistrate cu versiunea sedan a modelului A-Klasse, al cărui coeficient aerodinamic a contribuit la economia de carburant. Modelul A-Klasse hatchback cu același motor diesel s-a clasat pe locul trei în topul măsurătorilor Quattroruote.
Consum în oraș 5.2 l/100 km
Consum pe drum național 4.55 l/100 km
Consum pe autostradă 5.5 l/100 km
Consum mediu 5.1 l /100 km
Consum oficial 4.5 litri/100 km
Diferență față de consumul real 0.6 l/100 km
Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP.…
Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat că va lansa o nouă generație de baterii „blade” în 2025. ……
Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunțat că și-a înaintat cererea de intrare în faliment…
Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a României arată că, în perioada ianuarie - octombrie 2024 au fost…
Registrul Auto Român (RAR) a oprit ieri activitatea la toate sediile sale din țară din cauza unui „incident tehnic”. Și…
Nu este un secret faptul că noua eră Dacia, sub umbrela Renault, a pornit cu ideea de a oferi “țărilor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment